کد خبر: 116165
A

نماینده مجلس: ما هیچ ابایی از این نداریم که بگوییم از حماس و حزب الله حمایت می کنیم

عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تروریسم در منطقه ما یک آفتی است که عمدتا برآمده از دخالت بیگانگان است. ما گروه هایی که با اشغالگری مبارزه می کنند و در لبنان و فلسطین هستند، مثل حماس، جهاد اسلامی و حزب الله را نیروهای اصیل مردمی می دانیم و از این جهت ایران هیچ ابایی ندارد که اعلام کند از این جریان ها، حمایت های سیاسی و معنوی می کند.

نماینده مجلس: ما هیچ ابایی از این نداریم که بگوییم از حماس و حزب الله حمایت می کنیم

به گزارش دیده بان ایران، ابوالفضل عمویی با اشاره به روز مبارزه با تروریسم، گفت: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که قربانی تروریسم است؛ ما در ایران حدود 17 هزار شهید ناشی از ترور داریم که خانواده های آنها در حال حاضر فعال هستند و حتی مجامعی هم دارند. درعین حال عملکرد جمهوری اسلامی برای مبارزه با تروریسم  عملکرد بسیار قابل دفاع و روشنی است.


وی با اشاره به عملیات هایی تروریستی گروه های تروریستی در ایران، تصریح کرد: گروه تروریسمی داعش در خود ایران هم عملیات انجام داده و فراتر از آن در منطقه، با حمایت ایران از بین رفته اند. در واقع ما قربانی این تروریسم هستیم و مهم ترین مبارزه کننده با داعش که به عنوان یک جریان تروریستی شکل گرفته است، جمهوری اسلامی ایران و شهید سلیمانی است که به عنوان نماد مبارزه با تروریسم در ایران، مبارزه خود در عراق و سوریه را به عنوان مستشارانی در این کشورها برای مبارزه با جریان های تروریستی وتکفیری نشان دادند.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تروریسم در منطقه ما یک آفتی است که عمدتا برآمده از دخالت بیگانگان است، اظهار کرد: این گروه های تروریستی افکار افراطی را ترویج می کنند که بخشی از این اندیشه، از اندیشه های برآمده از کشورعربستان سعودی است که امروز نیز این گروه ها با استفاده از منابع مالی مرتبط با این کشور، در منطقه تزریق می شود که همیشه مورد انتقاد جمهوری اسلامی بوده است.


عمویی با تاکید بر اینکه ایران بین تروریسم و جریان های آزادی بخش تفاوت قائل است، گفت: ما گروه هایی که با اشغالگری مبارزه می کنند و در لبنان و فلسطین هستند، مثل حماس، جهاد اسلامی و حزب الله را نیروهای اصیل مردمی می دانیم که این گروه ها با اشغالگری صهیونیست ها مقابله می کنند و از این جهت ایران هیچ ابایی ندارد که اعلام کند از این جریان ها،  حمایت های سیاسی و معنوی می کند. در همین چارچوب ادعای غربی ها در مورد اینکه ایران را متهم به تروریسم می کنند، ناشی از این است که آنها سعی می کنند مفهوم ترویسم را با یک کج تابی و کج فهمی به جریان های آزادی بخش منطقه هم تسری دهند که برای ما قابل پذیرش نیست.


وی در ادامه تصریح کرد: از دید ما جریان های تروریستی، آن جریان هایی هستند که با کشتار مردم خود و با روش اعمال زور سعی می کنند بر مردم منطقه مسلط شوند و کشتار کور انجام دهند، اما مبارزه با اشغالگری صهیونیست ها و کشورهای دیگر و نیروهای خارج از منطقه حق مشروع برای جریان های آزادی بخش بوده و مورد حمایت کشورها است و این موضوع مبتنی بر حقوق بین الملل هم است و کارنامه جمهوری اسلامی ایران در قبال مقابل مبارزه با تروریسم را قابل دفاع می دانیم.


این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ارزیابی ما این است که قدرت های خارجی مثل آمریکا و اروپایی ها، به توسعه تروریسم در منطقه ما به صورت مستقیم و غیرمستیم دامن می زنند؛ در روش مستقیم به آنها کمک می رسانند، شاهد بودیم که کمک هایی را برای داعش در عراق هلی برن می کردند یا سران آنها را از عراق به افغانستان انتقال می دادند و به صورت غیرمستقیم نیز با حضور خود در این منطقه و دخالت هایشان، به ترویج اندیشه های تروریستی کمک می کنند و با تبیین غلط از مفهوم مبارزه با ترویسم نیز سعی می کنند، بیشتر از اینکه مبارزه واقعی با تروریسم را صورت دهند، در غالب و ذیل لوای مبارزه با تروریسم، اهداف توسعه طلبانه خود را پیگیری می کنند./ بصیرت

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر