کد خبر: 116229
A

احمد مسعود تا ساعتی دیگر در انظار عمومی سخنرانی می‌کند

هرات نیوز به نقل از یک منبع نزدیک به احمد مسعود نوشت: پنجشیر در کنترل نیروهای جبهه ملی مقاومت است.

احمد مسعود تا ساعتی دیگر در انظار عمومی سخنرانی می‌کند

به گزارش دیده بان ایران، یکی از افراد نزدیک به احمد مسعود درباره آخرین وضعیت پنجشیر  گفت: روز گذشته با عقلانیت فرماندهان، اعضای طالبان وارد این ولایت شدند. در حالی که طالبان که فکر می‌کرد پنجشیر کارش تمام شده، کوه پشت دهانه منفجر شد و طالبان در آنجا گیر کردند و سبب شد از دو طرف محاصره شوند.

یکی از افراد نزدیک به احمد مسعود درباره آخرین وضعیت پنجشیر  گفت: روز گذشته با عقلانیت فرماندهان، اعضای طالبان وارد این ولایت شدند. در حالی که طالبان که فکر می‌کرد پنجشیر کارش تمام شده، کوه پشت دهانه منفجر شد و طالبان در آنجا گیر کردند و سبب شد از دو طرف محاصره شوند.

تا این لحظه پنجشیر در اختیار نیروهای مقاومت بوده و «بغلان» و «اندراب» نیز از کنترل طالبان خارج شده است. جنگ در پنجشیر تمام شده است. مردم به سمت خانه‌های خود در حرکت هستند و منطقه در دست نیروهای مردمی است.

مقاومت ملی افغانستان از طالبان دو چیز می‌خواهد؛ اول، رفتن به سمت یک حکومت موقت یعنی یک شخص بی‌طرف روی کار بیاید و دوم رفتن به سمت انتخاباتی که در آن هر کس کاندیدای خود را داشته باشد.

احمد مسعود کمی دورتر از پنجشیر اما در داخل خاک افغانستان و در نقطه امنی قرار دارد و اگر به صلاح باشد تا ساعات آینده در انظار عمومی سخنرانی می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر