کد خبر: 116296
A

نشریه سپاه: فرار شش زندانی فلسطینی از زندان اسرائیل تزریق امید بود به نیروهای جبهه مقاومت در فلسطین

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: فرار شش زندانی فلسطینی که در بین آن‌ها فرمانده باسابقه‌ای چون زکریا زبیدی حضور دارد، خبر نگران‌کننده‌ای برای رژیم صهیونیستی است

نشریه سپاه: فرار شش زندانی فلسطینی از زندان اسرائیل تزریق امید بود به نیروهای جبهه مقاومت در فلسطین

به گزارش دیده بان ایران؛ نشریه اخبار داخلی سپاه با اشاره به فرار شش زندانی فلسطینی از زندان اسرائیل نوشت: در یک اقدام بی‌سابقه، شش زندانی فلسطینی با حفر یک تونل در یکی از مهم‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی، ساعت یک بامداد روز دوشنبه (15 شهریور) موفق به فرار از زندان شدند.

شش زندانی فلسطینی در حالی با حفر یک تونل ده‌ها متری، موفق به فرار از زندان گیلبواع شدند که این زندان ازنظر تدابیر امنیتی و حفاظت شدیدی که از آن می‌شود، یکی از زندان‌های بسیار مهم رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود؛ طوری که تاکنون سابقه نداشته است کسی بتواند از این زندان فرار کند. نکته قابل‌توجه ماجرا اینجاست که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی تا ساعت‌ها بعد متوجه فرار زندانیان نشده بودند، تا اینکه چند کشاورز صهیونیستی به نهادهای امنیتی این رژیم خبر دادند که چند فلسطینی مشکوک را در اراضی اشغالی مشاهده کرده‌اند! این موضوع برای صهیونیست‌ها شوکه‌کننده بوده و نخست‌وزیر این رژیم آن را «یک موضوع خطرناک» دانسته است! فرار زندانیان فلسطینی که یک پیروزی بزرگ برای گروه‌های مقاومت فلسطینی محسوب می‌شود، یک اتفاق تکان‌دهنده و زنگ هشدار برای نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. در اهمیت راهبردی این رخداد همین بس که یک منبع امنیتی در گفتگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به این موضوع اعتراف کرده «این حادثه (فرار فلسطینی‌ها) بسیار سخت و عجیب است. زندانیان فلسطینی مدت‌ها در حال حفر تونل بودند؛ اما ما کمترین اطلاع در این زمینه نداشتیم». نکته حائز اهمیت بعدی در خصوص این رخداد، هویت زندانیانی است که از این زندان فوق امنیتی فرار کرده‌اند؛ «زکریا زبیدی» فرمانده سابق گردان «شهدا الاقصی» وابسته به جنبش فتح یکی از شش زندانی فراری است. زکریا زبیدی دو دهه پیش به دلیل عملیات متعدد در «انتفاضه الاقصی» به حبس طولانی‌مدت محکوم شده بود. زبیدی در سال 2011 و در جریان تبادل زندانیان حماس و رژیم صهیونیستی، آزاد شد ولی چند ماه بعد در پاییز سال 2012 دوباره بازداشت و مدتی در زندان به سر برد. سومین بازداشت وی مربوط به دو پرونده تیراندازی به اتوبوس رژیم صهیونیستی در کرانه باختری بود که منجر به صدور حکم حبس ابد برای او شد. فرار چنین فرماندهی از زندان به تزریق روح امید و مقاومت در فلسطین تعبیر می‌شود.

این نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: فرار شش زندانی فلسطینی که در بین آن‌ها فرمانده باسابقه‌ای چون زکریا زبیدی حضور دارد، خبر نگران‌کننده‌ای برای رژیم صهیونیستی است. این موضوع درعین‌حال که ضعف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشت، مطمئناً تحرکات ضدامنیتی علیه ارکان گوناگون اطلاعاتی، امنیتی و نظامی توسط گروه‌های مقاومت را افزایش داده و صهیونیست‌ها را با خطرات جدیدی مواجه خواهد ساخت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر