کد خبر: 116366
A
در گفت وگو با دیده بان ایران مطرح شد:

علیزاده طباطبایی: منافع مخالفان «مهدی هاشمی» در جنگ و درگیری و بی‌قانونی است/ معنی زندان که «انتقام گرفتن از زندانی» نیست!/ مرخصی مهدی هاشمی توسط مقامات قضایی تایید شده بود

محمودعلیزاده طباطبایی در خصوص حواشی مرخصی مهدی هاشمی و انتقادها نسبت به آن گفت: مهدی هاشمی طبق قانون مرخصی آمده بود و مرخصی هم توسط مقامات قضایی تایید شده بود. زمانی‌که این سروصداها در مجلس شورای اسلامی شروع شد، قوه قضاییه به ایشان گفت که به زندان برگردند، ایشان هم برگشتند. اما متاسفانه این تبعیض و بی عدالتی در رسیدگی به صدور رای هم در پرونده مهدی هاشمی وجود داشت و آن‌ها باید پاسخگو باشند.

علیزاده طباطبایی: منافع مخالفان «مهدی هاشمی» در جنگ و درگیری و بی‌قانونی است/ معنی زندان که «انتقام گرفتن از زندانی» نیست!/ مرخصی مهدی هاشمی توسط مقامات قضایی تایید شده بود

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری در رابطه نگرانی نیروهای موسوم به انقلابی‌ها از مرخصی مهدی هاشمی و حسین فریدون به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: در جریان مرخصی آقای فریدون نیستم اما آقای مهدی هاشمی طبق قانون مرخصی آمده بود و مرخصی هم توسط مقامات قضایی تایید شده بود. زمانی‌که این سروصداها در مجلس شورای اسلامی شروع شد، قوه قضاییه به ایشان گفت که به زندان برگردند، ایشان هم برگشتند. اما متاسفانه این تبعیض و بی عدالتی در رسیدگی به صدور رای هم در پرونده مهدی هاشمی وجود داشت و آن‌ها باید پاسخگو باشند. اما در ارتباط با مرخصی دیگران بنده در جریان نیستم. این ‌کینه‌ای که برخی نسبت به آقای هاشمی دارند که خودشان هم در تظاهراتی در قم اذعان کردند که مهدی هاشمی را کشتیم و از طرفی آقای روحانی را تهدید می‌کردند که ایشان را می‌کشیم اگر فلان روال را طی کنید، این همان کینه‌ای است که در مجلس ریشه کرده است. 

به گزارش دیده‌بان ایران، این وکیل دادگستری دلیل این همه کینه نسبت به آقای هاشمی را به خطر افتادن منافع برخی دانست و افزود: زمانی که ممکلت آرامش داشته باشد منافع این‌ها به خطر می‌افتد. این‌ها کسانی هستند که منافع‌شان در جنگ و درگیری و بی‌قانونی است. وقتی قانون حاکم نباشد این‌ها به کاسبان تحریم تبدیل می‌شوند. باید مملکت با همه جهان در حال جنگ باشد تا این افراد منافع اقتصادی‌شان را ببرند.

وی در ادامه افزود: این اختلاف‌ها قطعاً به ضرر نظام است. امیدوارم مسئولین عالی‌رتبه متوجه این قضیه شوند. الان که همه‌چیز یکدست شده است، بایستی معضلات و مشکلات را حل کنند.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا قوه قضاییه سازوکاری برای مرخصی دادن دارد یا به هر کسی‌که باب میلش باشد مرخصی می‌دهد، اظهار داشت: مرخصی حق زندانی است. آن چیزی که حق زندانی است، ماهی یک‌روز مرخصی است اما بیش از آن هم به‌صورت تشویقی هم داده می‌شود که در اختیارات مسئولین قضایی و زندان‌ها است.

وی در پایان در رابطه با اظهارات یک عضو کمیسیون امنیت ملی که گفته بودند به کسانی‌که پیش‌تر مناصبی در کشور داشتند و امروز در زندان هستند «مرخصی‌های خاص» اهدا می‌شود، خاطر نشان کرد: هیچ منعی ندارد. معنی زندان که انتقام از زندانی نیست. زندان یک مجازات نامناسب است. در اسلام هم زندان بدین شکل نداریم. مرحوم آیت‌الله شاهرودی هم بسیار تلاش کردند که زندان را مردود کنند اما متاسفانه موفق نشدند. چنین اختیاری را مقامات دارند و هیچ منع قانونی هم ندارد.

منبع: دیده بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر