کد خبر: 116403
A

علم الهدی خطاب به دولت داماد: باید فرهنگ انقلابی را در تمام ابعاد کشور در این دولت ریل‌گذاری کنید

علم الهدی خطاب به دولت ابراهیم رئیسی: نکته مهمی که مقام معظم رهبری به عنوان رسالت و مسئولیت دولت مشخص کردند، بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ بود. جریان آموزش و پرورش و دانشگاه و ارشاد فقط مخاطب این امر نیست بلکه باید فرهنگ انقلابی را در تمام ابعاد کشور این دولت ریل‌گذاری کند.

علم الهدی خطاب به دولت داماد: باید فرهنگ انقلابی را در تمام ابعاد کشور در این دولت ریل‌گذاری کنید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم میان ما و همسایگان این است که از نظر اسلام و شریعت، حکم حرمت است و باید به صورت وجوب و الزام آن را رعایت کرد. مسئله ارتباط با همسایگان در جریان سبک زندگی ما بسیار مهم است و تقوای عملی در آن نمایان است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آنچه مهم است این است که شما برادران و خواهران باید در اجرای این تقوای عملی اهتمام داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات و راهبرد‌های مقام معظم رهبری در دیدار با دولت سیزدهم بیان کرد: نکته مهمی که مقام معظم رهبری به عنوان رسالت و مسئولیت دولت مشخص کردند، بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ بود. جریان آموزش و پرورش و دانشگاه و ارشاد فقط مخاطب این امر نیست بلکه باید فرهنگ انقلابی را در تمام ابعاد کشور این دولت ریل‌گذاری کند.

علم‌الهدی تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم، فرهنگ مدیریت انقلابی است و در این مدت کوتاه، این دولت مردمی انقلابی در این راستا فعالیت زیادی داشته است؛ آموزه مقام معظم رهبری برای انقلابی کردن نهاد‌های انقلابی بسیار مهم است؛ مدیریت انقلابی در مدیریت جهادی است. دو گونه مدیریت داریم؛ یکی اینکه مدیر در راس مجموعه قرار می‌گیرد و با وسایل و ابزار و موجودی شروع به بهره‌وری می‌کند و با نیروی انسانی زیر مجموعه خود کشور را اداره می‌کند.

وی گفت: این شکل از مدیریت، مدیریت روتین و روزمره است و برای این نظام و انقلاب، این مدیریت جواب نمی‌دهد؛ این مشکلاتی که امروز داریم بخشی ناشی از این نگرش است؛ در راس مدیریت نظام، مدیریت مغرض وجود نداشت و می‌خواستند با امکانات موجود، کشور را اداره کنند. این مشکلات برای مردم به وجود آمد و مقام معظم رهبری دستور دادند که فرهنگ مدیریت عوض شود و تبدیل به مدیریت انقلابی و جهادی شود و زمان و ساعت و شب و روز نداشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در مدیریت جهادی، امکانات موجود معنایی ندارد و باید امکانات جدید تولید شود و در عین عقلانیت این مدیریت دنبال شود. روز گذشته شاهد صحنه‌ای بودم و مدیریت جهادی را مشاهده کردم؛ روز گذشته به اتفاق فرمانده محترم بسیج کشور بیمارستانی را که عزیزان بسیجی ما ۱۰ روزه راه‌اندازی کرده بودند افتتاح کردیم که ۱۰۰ تختخواب داشت و پیش از این سالن سخنرانی بود.

وی تاکید کرد: در این کشور کار‌های زیادی می‌توان کرد؛ یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در ۱۰ روز توسط بچه بسیجی‌ها افتتاح شد تا اگر پیک بعدی کرونا آمد یک بیمارستان مجهز با نیروی انسانی داشته باشیم و مریض در چمن خوابیده نشود و در بیمارستان بستری شود؛ مقام معظم رهبری امر فرمودند این مدیریت انقلابی و جهادی در کشور تبدیل به فرهنگ شود و ریل‌گذاری شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر