کد خبر: 116440
A

مصباحی مقدم: هیچ نظری درباره استعفای آملی لاریجانی ندارم/ FATF در دستور کار مجمع قرار ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «بررسی دوباره FATFبستگی به تحریم‌های آمریکا دارد. اگر تحریم‌های آمریکا لغو شود احتمال دارد دوباره FATF در مجمع مورد بررسی قرار گیرد.

مصباحی مقدم: هیچ نظری درباره استعفای آملی لاریجانی ندارم/  FATF در دستور کار مجمع قرار ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگویی نسبت به احتمال استعفای صادق آملی لاریجانی از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز بی‌اطلاعی کرد. چندی پیش صادق آملی لاریجانی که از امضای اعتبارنامه سید ابراهیم رییسی به عنوان رییس‌جمهوری دولت سیزدهم امتناع کرده و پس از مدتی از سمت خود به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان استعفا کرده‌ بود.

مصباحی‌مقدم در مورد این که آیا استعفای آملی لاریجانی از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را که اخیرا در فضای غیررسمی رسانه‌ای منتشر شده، تکذیب می‌کنید، گفت: «من چیزی نشنیده‌ام. تکذیب کردن یک موضوع هم مربوط به زمانی است که شما اطلاعی از موضوع داشته‌باشید من چنین خبری را نشنیده‌ام و در جریان نیستم.» او همچنین تاکید کرد که در مورد استعفای آملی لاریجانی از شورای نگهبان هیچ تحلیل و نظر خاصی ندارد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که جلسات مجمع برگزار می‌شود، در مورد آخرین وضعیت  FATF توضیح داد: «این موضوع هنوز هم در دستور کار قرار ندارد و مشخص نیست کی دوباره در دستور کار قرار گیرد.» او همچنین تاکید کرد که از سوی دولت جدید در این مورد با مجمع هیچ رایزنی و صحبتی صورت نگرفته‌است.

مصباحی‌مقدم در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این موضوع دوباره در مجمع بررسی شود و در دستور کار قرار گیرد، توضیح داد: «بررسی دوباره  FATFبستگی به تحریم‌های آمریکا دارد. اگر تحریم‌های آمریکا لغو شود احتمال دارد دوباره FATF در مجمع مورد بررسی قرار گیرد.»

او همچنین در واکنش به این که لغو تحریم‌ها مستلزم مذاکرات برجامی ست نیز گفت: «به هر دلیلی اگر تحریم‌های آمریکا لغو شود، ممکن است FATF   در مجمع دوباره بررسی شود. مساله ما تحریم‌های آمریکاست و اگر این تحریم‌ها نباشد ما نگرانی‌های کمتری خواهیم داشت. ما بارها گفته‌ایم و اعلام کرده‌ایم چون آمریکا ایران را تحریم کرده و هرگونه دور زدن تحریم مشمول دو عنوان پولشویی و تامین مالی تروریست می‌شود. ما تحریم‌ها را دور می‌زنیم اگر بنا باشد معاملات‌مان را شفاف کنیم، آمریکایی‌ها راهش را پیدا می‌کنند و جلوی آن را می‌گیرند. اگر معاملات‌مان پوششی باشد، از منظر FATF ما در حال پولشویی و تامین مالی تروریست هستیم.»

او همچنین در واکنش به این که گفته می‌شد حضور رییسی در قوه مجریه ممکن است به حل‌و‌فصل مساله FATF بینجامد، تصریح کرد:‌ «حضور آقای رییسی در قوه مجریه در پیشرفت بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ تاثیری نداشته‌است.»

منبع: مدارا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر