کد خبر: 116471
A

محسنی بندپی: با توجه به تک فرزند بودن اکثر خانواده ها، باید در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تجدید نظر کرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: با توجه به خاصیت کشندگی بالای ویروس دلتا و ویروس لامبدا که پشت مرزهای کشور است، لازم است در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تجدید نظر شود، چرا که با توجه به تک فرزند بودن اکثر خانواده ها خدایی نکرده با فوت فرزند یک خانواده، بنیان خانواده از هم می پاشد. بنابراین باید احتیاط های لازم را در نظر داشت و با توجه به اینکه نمی دانیم این ویروس چه زمانی از جامعه بشری بیرون خواهد رفت، باید با این ویروس زندگی و کار کنیم، اما احتیاط های لازم را در نظر داشت.

محسنی بندپی: با توجه به تک فرزند بودن اکثر خانواده ها، باید در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تجدید نظر کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدعلی محسنی بندپی در خصوص واکسن کرونا گفت: اینکه عده ای از افراد پس از تزریق واکسن کرونا ، به این بیماری مبتلا می شوند، اما با تزریق واکسن های بیماری های واگیردار دیگری به آن مبتلا نمی شوند، به دلیل تفاوت واکسن ها نیست، بلکه تفاوت در نوع ویروس ها است.

به عنوان نمونه ویروس فلج اطفال یک ویروس مشخص با یک چهره و رویه مشخص است، بنابراین واکسن آن، بیمار را مقابل ویروس های همه نسل ها و همه عصرها و حتی همه جغرافیای دنیا، واکسینه و ایمن می کند، در حالی که یکی از تفاوت های ویروس کرونا این است که این ویروس به طور دائم دچار جهش هایی می شود و دائم خطرناک تر می شود.

وی افزود: به عنوان نمونه در حال حاضر سویه لامبدا یک نوع جهش ویروس کرونا است. افرادی که واکسن کرونا دریافت می کنند، یک مقاومت نسبی نسبت به این بیماری به دست می آورند و فرقی ندارد که کدام نوع واکسن را دریافت کرده اند. به همین دلیل تعداد مرگ و میر در پیک پنجم در  افراد بالای 65 سالی که واکسن دریافت کرده بودند اما به کرونا مبتلا شده بودند، کمتر بود. وقتی به نمودار وزارت بهداشت یا مرکز آمار نگاه می کنید، می بینید که تعداد فوتی های زیر 60 سال، بسیار بیشتر از بالای 60 سال بود، چراکه این افراد را برای واکسیناسیون در اولویت اول قرار داده بودیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به تامین واکسن مورد نیاز کشور گفت: خوشبختانه با تدبیری که که ریاست جمهوری اتخاذ کردند و با همت وزارت بهداشت و قول شخص وزیر راجع به تامین واکسن، چند روز گذشته 5 میلیون دوز واکسن به کشور وارد شد که بی سابقه بوده است. برای واکسیناسیون 75 تا 80 درصدی مردم که یک واکسیناسیون منطقی در یک جامعه است، حدود 100 تا 120 میلیون دوز واکسن  دیگر نیاز داریم که اگر این مقدار تامین و واکسیناسیون انجام شود که وزیر بهداشت قول داده اند در ایام دهه فجر واکسیناسیون همه مردم به اتمام می رسد، یک اتفاق خوبی برای جامعه ما خواهد بود.


بندپی تصریح کرد: پیشنهاد بنده به عنوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به همه مردم این است که حتی اگر واکسن را هم دریافت کردند، با توجه به تجربه جهانی و اینکه ممکن است مبتلا شوند،چراکه سویه های جدید این ویروس به وجود می آید، حتما از ماسک استفاده کنند و از حضور در فضاهای بسته پرهیز کنند، اگرچه ورژن دلتا ثابت کرده که این ورژن، فضای باز و بسته نمی شناسد و در فضای باز هم منتقل می شود،همچنین از سفرهای غیرضروری پرهییز کنند.
وی در ادامه گفت: بنده در 15فروردین سال جاری پیشنهادی به وزیر وقت بهداشت ارائه دادم که لازم است در ابتدا از ایشان، معاونین و  روسای دانشگاه ها و همه نهادهایی که در این مبارزه نفس گیر 18 ماهه با کرونا تلاش کردند، تشکر کنم و پیشنهاد بنده این بود که یک کمیته ای تشکیل شود و در این کمیته سبک جدید زندگی با کرونا را طراحی کنند. در حال حاضر وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش در دوگانه باز کردن و نکردن دانشگاه ها و مدارس، مانده اند. ما می دانیم که اگر این مراکز آموزشی را باز کنند، چه اتفاقی می افتد. بنده به عنوان نماینده مردم چالوس در شورای اداری استان گفتم که اگر در حال حاضر 15 شهر از استان مازندران از رنگ قرمز به نارنجی تبدیل شده است، دیگر این ما هستیم که نارنجی را به سمت زرد می بریم یا مجدد تبدیل به قرمز می کنیم.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه همین سیاست انفعالی باعث به وجود آمدن پیک های متعدد این بیماری شد، تصریح کرد: زمانی که در پیک سوم بودیم گفتم که منتظر پیک چهارم باشیم و در پیک چهارم نیز گفتم پیک پنجم غیرمنتظره نیست و الان هم می گویم که پیک ششم غیرمترقبه نخواهد بود، لذا تا زمانی که سیاست های ما انفعالی است، این اتفاق می افتد؛ به همین دلیل راجع به ایجاد سبک جدید زندگی تذکر داده ام. در نیم قرن گذشته هیچ پدیده ای در جهان نتوانسته همزمان اقتصاد و معیشت مردم، فعالیت های اجتماعی و آموزشی و حتی برگزاری شعائر مذهبی را تحت الشعاع قرار دهد، پس لازم است یک تدبیر مناسب اتخاذ شود.
وی گفت: با توجه به خاصیت کشندگی بالای ویروس دلتا و ویروس لامبدا که پشت مرزهای کشور است، لازم است در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تجدید نظر شود، چرا که با توجه به تک فرزند بودن اکثر خانواده ها خدایی نکرده با فوت فرزند یک خانواده، بنیان خانواده از هم می پاشد. بنابراین باید احتیاط های لازم را در نظر داشت و با توجه به اینکه نمی دانیم این ویروس چه زمانی از جامعه بشری بیرون خواهد رفت، باید با این ویروس زندگی و کار کنیم، اما احتیاط های لازم را در نظر داشت.
بندپی خاطرنشان کرد: از 25 سال قبل و بدون اینکه ویروس کرونایی وجود داشته باشد، انگلستان دورکاری را شروع کرده بود.

همچنین خیلی از کشورها سال ها قبل آموزش های تئوری خود را مجازی کرده بودند که همه این ها باعث بهره وری بیشتر، ترافیک کمتر، هزینه کمتر و کاهش آلودگی هوا می شود. 

نابراین باید به این سمت برویم، چراکه روی تحکیم خانواده نیز موثر است و می توان 90 درصد خانم ها را دورکار کرد.در حال حاضر به جای اینکه به ضعف زیرساخت هایی که داریم، بپردازیم و آنها را قوت ببخشیم، صورت مسئله را پاک می کنیم و همیشه در مقابل یک تغییر، دوست داریم که به همان متدهای سنتی خود برگردیم، در حالی که سال ها است که دنیا این متدها را کنار گذاشته است. در نهایت امیداور هستیم با پوشش واکسیناسیون خوبی که انجام می شود، قاطبه مردم ایمن شوند و فعالیت های خود را از سر بگیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر