کد خبر: 116504
A

کیهان تَکرار کرد: اگر «برکت» نبود، خارجی‌ها به ما واکسن نمی‌دادند

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری برای چندمین بار طی هفته های اخیر نوشت که اگر تولید واکسن داخلی کرونا نبود غربی ها به ایران واکسن نمی فروختند.

کیهان تَکرار کرد: اگر «برکت» نبود، خارجی‌ها به ما واکسن نمی‌دادند

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان در یادداشتی بهبود روند واردات واکسن خارجی در کشور را مرتبط با واکسن برکت دانسته است!

این روزنامه نوشت: موضوعی که درخصوص موانع واردات واکسن به کشور مطرح بود و البته با توجه به خباثت آمریکا و همپیمانان غربی‌اش از جمله در تحریم داروی بیماران خاص یا کودکان مظلوم مبتلا به بیماری پروانه‌ای موضوع جدید و عجیبی نبود، مانع‌تراشی تحریم‌های آمریکا در مسیر واردات واکسن کرونا بود.

اما چه چیزی توانست قفل این بخش از تحریم‌ها را بشکند؟ مذاکره با گردن کج یا چشم امید بستن به قول و وعده آمریکا به جای نگاه به توانمندی‌های داخلی؟

سعید نمکی وزیر سابق بهداشت ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ گفت: «دیروز مجوز اضطراری واکسن کووایران برکت صادر شد. واکسن تولید مشترک پاستور و کوبا نیز قرار شد پاستور مدارک را آماده کند و طی هفته آینده اقدام کنیم؛ بنابراین واکسن برکت به مجموعه واکسیناسیون ما می‌پیوندد و پاستور هفته آینده خواهد پیوست.»

چند روز پس از انتشار خبر صدور مجوز واکسن ایرانی، ‌بی‌بی‌سی به نقل از وزارت دارایی آمریکا خبر از صدور مجوز واردات اقلام مرتبط با کرونا را به ایران داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر