کد خبر: 116513
A

نماینده مجلس: مدافعان سلامت بیمارستان های خصوصی را «شهید» اعلام نکرده اند

نماینده مردم قزوین با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ شهید مدافع سلامت داریم که اکنون فقط حدود ۲۰۰ نفر از آن‌ها شهید اعلام شده‌اند، گفت: از آن جا که این افراد در بخش خصوصی فعال بودند شهید به حساب نمی‌آیند در حالی که با ایثارگری تمام تلاش خود را برای مبارزه با کرونا به کار می‌برند، دستور فرمایید که این قوانین در مجلس اصلاح شود.

نماینده مجلس: مدافعان سلامت بیمارستان های خصوصی را «شهید» اعلام نکرده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس یازدهم در صحن علنی امروز یکشنبه ۲۱ شهریورماه مجلس با اشاره به اصول قانون اساسی و با بیان اینکه ما با ملتی زندگی می‌کنیم که با شهدا و ایثارگران پای قانون اساسی و جمهوری اسلامی ایستاده‌اند. ایجاد محیط مناسب برای رشد فضائل اخلاقی براساس ایمان، تقوا و مبارزه با تمامی مظاهر فساد و تباهی ضروری است.

وی افزود: با وجود اینکه افراد بسیاری چراغ این موضوع را روشن نگه داشتند اما می‌بینیم که در آئین‌نامه‌های مربوط به تامین حقوق همه جانبه این افراد به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران کم کاری می‌شود. 

محمدبیگی با بیان اینکه ما در حق شهیدان و خانواده‌های آن‌ها خیلی کم کاری کردیم و آنچه وظیفه ما بوده به جا نیاوردیم، خاطرنشان کرد: نمایندگان در مجلس فراکسیون شهدا و ایثارگران، فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت، فراکسیون فرزندان شاهد و ایثارگر را ایجاد کردند تا قسمتی از مطالبات خانواده شهدا در این فراکسیون‌ها بررسی و پیگیری شود. همه نمایندگان به پیگیری معضلات حوزه سلامت و بیمه‌های درمان خانواده‌های شهدا علاقمند هستند؛ در آئین‌نامه و قوانین موجود مانند قانون اصلاح اساسنامه بنیاد شهید، آئین‌نامه اجرای قانون در حال اشتغال مستخدمان جانباز کم کاری می‌شود که این آئین‌نامه‌ها باید برای بررسی به مجلس بیاید. 

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ شهید مدافع سلامت داریم که اکنون فقط حدود ۲۰۰ نفر از آن‌ها شهید اعلام شده‌اند، گفت: از آن جا که این افراد در بخش خصوصی فعال بودند شهید به حساب نمی‌آیند در حالی که با ایثارگری تمام تلاش خود را برای مبارزه با کرونا به کار می‌برند، دستور فرمایید که این قوانین در مجلس اصلاح شود./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر