کد خبر: 116516
A

لاهوتی: ۹۰ درصد درآمد دولت خرج خودش می شود

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: دولت با فروش نفت و اخذ مالیات، همچنان ۹۰ درصد درآمدش را خرج خود می‌‌کند و باید این هزینه را کم کند.

لاهوتی: ۹۰ درصد درآمد دولت خرج خودش می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ «مهرداد بائوج لاهوتی»، نماینده ادوار مجلس، در رابطه با لزوم پرداختن و اجرای گام دوم انقلاب که دستور رهبری است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، مطالبه رهبری است. برای دولت امروز و  حتی دولت های گذشته اجرای سیاست های رهبری براساس بیانیه گام دوم؛  مسیر راه بوده و هست، باید توجه داشت معمولا رهبری سیاست‌های کلی را ابلاغ می‌کنند، اما عمل به آنها راهگشای ملت است.

او افزود: در این دولت، تلاش بر موفقیت بیشتر در این مسیر است. عزمی که در اجرایی کردن این موضوع در دولت دیده می‌شود، نشان‌دهنده اراده قوی تیم اقای رئیسی است.

لاهوتی در رابطه با پیشنهاد برخی اصولگرایان مبنی براینکه دستگاهی متولی اجرای بیانیه گام دوم انقلاب باشد، گفت: بزرگ شدن دولت معمولا از این قبیل مسائل شکل می‌گیرد و همان‌ متولی تبدیل به هزینه‌ای برای دولت می‌شود. با ایجاد متولی جدیدی که بخواهد این مسئله را رصد کند، موافق نیستم. باید هر مسیری که دولت را بزرگ‌تر کند، حذف شود. دستگاه‌های موازی موجود را باید حذف و یا ادغام کرد. این سخن درست است که دولت بزرگ است و هزینه‌های اضافه زیادی دارد و این مسئله تنها با کوچک شدن دولت حل می‌شود. 

این نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: بزرگ بودن دولت و نهادهای موازی چالش هر دولتی است و نه تنها این دولت. دولت‌ها به دلیل بزرگ‌ بودن، هزینه بالایی دارند و بدین ترتیب، هزینه جاری‌ نیز بالا است. اگر آقای رئیسی، اراده را بر کوچک کردن دولت بگذارد، موفقیت بزرگی کسب کرده است. یکی از اقدامات در این مسیر، حذف یا ادغام کردن دستگاه‌های موازی است. اگر دولت روزی این موفقیت را کسب کرد، کسری بودجه دولت نیز برطرف می‌شود. دولت با فروش نفت و اخذ مالیات، همچنان ۹۰ درصد درآمدش را خرج خود می‌‌کند و باید این هزینه را کم کند. موفقیت بزرگی که این دولت می‌تواند کسب کند، کوچک کردن خود است، در نهایت هم کوچک کردن دولت گام بلند آقای رئیسی خواهد بود./ برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر