کد خبر: 116541
A

دولت ابراهیم رئیسی؛ قانون مجلس انقلابی را عملاً دور زد! / ایران به بازرسان آژانس اجازه دسترسی به دوربین های مراکز هسته ای را داد

امروز رافائل گروسی به ایران آمد و در توافقی برخلاف قانون هسته ای مجلس؛ یا همان قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران" به بارزسان اجازه داد که به دوربین های نصب شده در تاسیسات هسته ای دسترسی پیدا کنند.

دولت ابراهیم رئیسی؛ قانون مجلس انقلابی را عملاً دور زد! / ایران به بازرسان آژانس اجازه دسترسی به دوربین های مراکز هسته ای را داد

به گزارش دیده بان ایران؛ امروز رافائل گروسی به ایران آمد و در توافقی برخلاف قانون هسته ای مجلس؛ یا همان قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران" به بارزسان اجازه داد که به دوربین های نصب شده در تاسیسات هسته ای دسترسی پیدا کنند. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ در این بیانیه آمده است:

طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فی‌مابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فی‌مابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. در همین راستا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل دیدار خواهد کرد و مدیرکل نیز در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد نمود تا مشورت‌های سطح بالا با هدف تقویت همکاری‌های میان ایران و آژانس در حوزه های مختلف و بحث درخصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

به بازرسان آژانس اجازه داده می شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر