کد خبر: 116584
A

سردار عبدالله عراقی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور می شود؟+سوابق

گزینه اصلی سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر کشور برای تصدی معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور، سردار عبدالله عراقی است. سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی در حال حاضر رئیس اداره امنیتی و انتظامی معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح است

سردار عبدالله عراقی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور می شود؟+سوابق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور ، مهمترین معاونت این وزارتخانه محسوب می شود، که چهار اداره کل امور امنیتی، امور انتظامی،  امور اتباع و مهاجرین خارجی و  امور مرزی زیر نظر آن اداره می گردد. 

از وظایف این معاونت حفظ و استقرار نظم و ارتقاء ضریب امنیت عمومی و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها در این حوزه، توسعه و تقویت تعاملات و همکاریهای جامعه امنیتی کشور، پیگیری امور مربوطه به دبیرخانه شورای امنیت کشور، کارویژه مرز شورای امنیت کشور و شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، توسعه و ارتقاء امنیت پایدار در مرزهای کشور، رسیدگی به امور امنیتی بازارچه‌های مرزی و ساماندهی امور اتباع و مهاجرین خارجی و ریاست ستاد امنیت انتخابات کشور است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ بنظر می رسد که گزینه اصلی احمد وحیدی برای تصدی معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور، سردار عبدالله عراقی است. 

عراقی از فرماندهان آشناس سپاه نسبت به خطرات امنیتی پیرامون ایران است. 

سردار عبدالله عراقی در حال حاضر رئیس اداره امنیتی و انتظامی معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح است ، از جمله سوابق دیگر اون می‌توان به جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ اشاره کرد. 

عبدالله عراقی همچنین فرماندهی لشکر مخصوص سیدالشهدا و سابقه حضور و مسئولیت در لشکرهای ۱۰ سیدالشهدا، ۸ نجف، ۱۴ امام حسین، لشکر علی بن ابیطالب، ۳۱ عاشورا و سپاه ۲۷ محمد رسول در زمان جنگ تحمیلی و بعد از آن را نیز در کارنامه خود دارد.

همچنین در سال ٩٨ سردار عراقی به پاس خدمات نظامی خود از طرف فرماندهی کل قوا به دریافت نشان فتح دو نائل آمد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر