کد خبر: 11659
A
رضایی در دیدار معاون وزیر وزارت سازمانی حزب کمونیست چین:

تقویت روابط ایران و چین به نفع دو ملت خواهد بود

معاون قوانین مجلس در دیدار با معاون وزیر وزارت سازمانی حزب کمونیست چین با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و چین گفت: تقویت روابط ایران و چین به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

تقویت روابط ایران و چین به نفع دو ملت خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛به نقل از خانه ملت؛ کویی یو معاون وزیر وزارت سازمانی حزب کمونیست چین بعدازظهر امروز شنبه (25/10/95) با  امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

رضایی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و چین از توسعه و گسترش روابط فیمابین در همه زمینه ها استقبال کرد و گفت: تقویت روابط ایران و چین به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مجلس افزود: مجلس از توسعه و گسترش روابط فیمابین حمایت می کند و توسعه روابط با کشورها از جمله چین از اولویت های استراتژیک مجلس شورای اسلامی است.

معاون قوانین مجلس در ادامه با اشاره به ظرفیت های فراوان موجود در روابط دو کشور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و چین فرصت ها و ظرفیت های فراوان بالقوه ای دارند که می توان از آن ها به عنوان بسترهای توسعه همکاری های فیمابین بهره برد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری دو کشور در عرصه بین الملل به ویژه در موضوع سوریه خاطرنشان کرد: همکاری ایران و چین و سایر کشورها ثابت کرد که در صورت همکاری های جدی تر می توان صلح و ثبات در منطقه را نهادینه ساخت.

وی در پایان رفت و آمدهای پارلمانی را عامل مهمی برای رشد همکاری های دو کشور دانست.

کویی یو معاون وزیر وزارت سازمانی حزب کمونیست چین نیز در این دیدار خواستار گسترش ارتباطات فی مابین به ویژه همکاری در زمینه های علم و فناوری، ناوبری ماهواره ای، فرهنگی و آموزش و پرورش شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: چین به گسترش روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران علاقمند است و در این راستا هیچ فرصتی از جمله استفاده از ظرفیت های موجود را از دست نخواهد داد.

وی در پایان با ابراز خرسندی از دیدارهای هیات های پارلمانی بر اهمیت رفت و آمدهای فیمابین تاکید کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر