کد خبر: 116629
A

نماینده ادوار مجلس: چه کسی باید سفرهای استانی رئیسی را پیگیری کند وقتی استانداران و فرماندهان هنوز مشخص نشده اند؟

غلامعلی جعفر زاده نماینده ساق مجلس : دولت آقای رئیسی هنوز کامل نیست. وقتی آقای رئیسی به سفر استانی انجام می دهد چه کسی باید موضوعات این سفر را پیگیری کند، وقتی استاندار و فرماندار شهرهای آن استان مشخص نشده‌اند. توصیه می کنم رئیس جمهور وقتی استاندار یک استان مشخص شد به آن استان سفر کند. اینکه ما صرفاً کار تبلیغاتی انجام دهیم کمکی به مردم ایران نمی کند

نماینده ادوار مجلس: چه کسی باید سفرهای استانی رئیسی را پیگیری کند وقتی استانداران و فرماندهان هنوز مشخص نشده اند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدابراهیم رئیسی هنوز یک ماه از آغاز دولتش نگذشته که چندین سفر استانی انجام داده است، آن هم به مناطق محروم. برخی در عین تأیید اهمیت این سفرها به برخی موارد چالش برانگیز آینده نیز اشاره می کنند و آن اینکه احتمال دارد در آینده نزدیک امید مردم به دولت سرد شود چراکه دولت منابع وسیعی ندارد تا به مطالبات عمومی سریع پاسخ دهد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره سفرهای استانی سیدابراهیم رئیسی به نامه نیوز گفت: اولا رفتن بین مردم براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کار بسیار خوبی است و این نیاز کشور است چون دشمن با تبلیغات سوء خود درصدد آن است که یک شکافی بین مسئولان و مردم ایجاد و مسئولان را از یک قشر و مردم را از قشر دیگر تعریف کند.

وی با اشاره به اهمیت سفرهای استانی رئیس جمهور افزود: هر چقدر مسئولان بتوانند فاصله خودشان را با مردم کمتر کنند، به نفع نظام و انقلاب است بنابراین مسئولان حتما باید به میان مردم بروند حتی اگر دست شان به لحاظ منابع مالی خالی باشد.

این فعال سیاسی یادآور شد: دولت آقای رئیسی هنوز کامل نیست. وقتی آقای رئیسی به سفر استانی انجام می دهد چه کسی باید موضوعات این سفر را پیگیری کند، وقتی استاندار و فرماندار شهرهای آن استان مشخص نشده‌اند. توصیه می کنم رئیس جمهور وقتی استاندار یک استان مشخص شد به آن استان سفر کند.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به قول‌های مسئولان با تردید می نگرند، ادامه داد: معتقدم آقای رئیسی می تواند رویکردش را درباره سفرهای استانی تغییر دهد و برای حساب‌کشی از مدیران به استان‌ها بروند. در واقع یک روش جدیدی را در این حوزه دنبال کند. مردم این روزها گله می کنند که از مدیران حساب کشی نمی شود و آنها هر کاری بخواهند انجام می دهند.

نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: رئیس جمهور وقتی به استان می رود می تواند از مدیران اجرایی آنجا حساب بکشد که چه طور منابع تخصیصی را هزینه کردند. به عنوان نمونه مثلا شهری برای احداث شبکه فاضلاب علاوه بر اعتبارات داخلی، از صندوق بین المللی پول گرفته است اما همچنان مردم مشکل فاضلاب دارند. آقای رئیسی می تواند مدیران جدید و قبلی با هم حساب کشی کند.

وی افزود: الان مثل دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد نیست، آقای احمدی نژاد به استادیوم می رفت و پول پخش می کرد اما دولت آقای رئیسی پول ندارد، با این وجود آقای رئیسی می خواهد مطالبه جامعه را نیز پاسخگو باشد و بین مردم برود. رفتن بین مردم باید حتما همراه با قول حل مشکل باشد. امروز همه مدیران برای کار نکردن، نبود منابع را بهانه می کنند.

جعفرزاده گفت: کشور به سختی منابع تهیه می کند و در اختیار مدیران قرار می دهد بنابراین آنها نمی توانند بگویند که اصلا ما هیچ اعتباری نداشتیم، با همان اعتبارات تخصیصی مدیر استانی باید جواب دهد چه مشکلی را حل کرده است. متأسفانه اتلاف منابع زیاد است و من فکر می کنم بهتر است آقای رئیسی تغییر فاز دهد و از مدیران در سفرهای استانی حساب بکشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر