کد خبر: 116647
A

بادامچیان: اگر اصلاح طلبان واقعا دلشان برای افغانستان می سوزد بروند پنجشیر بجنگند

دبیرکل حرب موتلفه اسلامی گفت: اگر اصلاح طلبان واقعا دلشان برای دموکراسی در افغانستان می سوزد، یک تیپ از اصلاح طلبان تشکیل دهند و بروند در پنجشیر بجنگند. مساله افغانستان چیزی نیست که بشود از آن یک دوقطبی ساخت.

بادامچیان: اگر اصلاح طلبان واقعا دلشان برای افغانستان می سوزد بروند پنجشیر بجنگند

به گزارش دیده بان ایران؛ دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانیه خاتمی در مورد دفاع از مقاومت در پنچشیر تصریح کرد: واقعیت تحولات افغانستان را آن طور که هست باید دید نه آن طور که مایلیم. ضمن اینکه نباید با بدفهمی در سیاهچاله توطئه و دسیسه آمریکایی ها و غربی ها سقوط کنیم.

اسدالله بادامچیان که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت، تصریح کرد: این حجم از واردات واکسن و سرعت بخشیدن به تولید واکسن در داخل نشان از یک کار جهادی است و مردم سوال می کنند چرا این کارها در دولت قبلی با این همه امکانات انجام نشد.

بادامچیان با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهور گفت: رییس جمهور در روز غیر کاری جمعه به نقاط محروم کشور سفر می کند و با مردم رخ به رخ سخن می گوید که این کار فاصله دولت - ملت را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: نشستن پای درددل کارگران معدن و تلاش برای حل مشکل آنها و بردن وزرا و مسوولان که در همان محل مشکلات را بررسی و چاره جویی کنند نشان از یک تحول در رسیدگی به دردهای مردم دارد و این خود یک تجلی از مردمی بودن دولت است.

دبیرکل حرب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته ای ایران و مذاکرات وین اظهار داشت: آژانس همیشه درباره پرونده هسته ای ایران طرف دشمنان ملت ایران غش می کند و آقای گروسی انتظار دارد با بدعهدی آمریکا و نقض پیمان اروپایی ها، همچنان ایران سخاوتمندانه دسترسی های فراپادمانی به آژانس بدهد و جمهوری اسلامی همچنان به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی ادامه دهد.

وی افزود: فعالیت هسته ای ایران صلح آمیز است و تمام فعالیت های ما در چارچوب حقوق هسته ای ایران است که آژانس آن را به رسمیت می شناسد.

بادامچیان تصریح کرد: اگر آژانس بخواهد در زمین آمریکا بازی کند ایران باید در تداوم همکاری با آژانس تجدیدنظر کند. چرا که این همکاری جز ضرر و زیان چیزی عاید ملت ایران نمی کند.

وی موضع اروپایی ها در قبال مذاکرات برجامی را غلط دانست و اضافه کرد: تعجب در اینست که اروپایی ها بر مواضع غلط خود اصرار دارند. آمریکا و اروپا می دانند که ایران در مواضع خود استوار است و اگر آنها به خطاهای سیاسی خود پی برده اند مسیرشان را تغییر دهند.

دبیرکل حرب موتلفه اسلامی در ادامه به حادثه ۱۱ سپتامبر اشاره کرد و گفت: ۲۰ سال پیش آمریکا به بهانه حمله تروریستی به برج های دوقلو و پنتاگون، به افغانستان و عراق حمله کرد و میلیونها انسان بیگناه را به خاک و خون کشید.وی افزود: آمریکا اجازه نداد در داخل این کشور تحقیقات در این خصوص به نتیجه برسد و به دنبال بهانه جویی بود که به افغانستان حمله کرد.

بادامچیان تاکید کرد: امروز آمریکاییها با خفت و خواری از افغانستان فرار کردند و فردا باید از عراق فرار کنند.

وی ادامه داد: جنایات آمریکا در سرزمینهای اسلامی به ویژه افغانستان و عراق بی شمار است و کارنامه سنگینی از نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایات جنگی به جا گذاشته است.

دبیرکل حرب موتلفه اسلامی با اشاره به تحولات افغانستان اظهار داشت: ملت افغانستان خودشان باید بدون دخالت خارجی سرنوشت خود را تعیین کنند و حکومتی مبتنی بر رضایت عامه پدید آورند.وی اضافه کرد: هیچ وقت راه حل نظامی در افغانستان جواب نداده و اکنون هم جواب نمی دهد.

وی طالبان را به رعایت حقوق اقوام و مذاهب در شکل گیری دولت جدید فراخواند و با اشاره به اینکه دولت های زیادی در چهل سال گذشته در افغانستان روی کار آمدند و رفتند گفت: ملت افغانستان ملتی بزرگ، دارای ریشه فرهنگی عمیق و تمدنی با غنای زبان فارسی هستند. مردمی صبور، مقاوم و ضد اجنبی که لیاقت آنها یک حکومتی است که همه ملت در آن مشارکت کنند تا آزادی و استقلال آن تامین شود.

وی با اشاره به مواضع برخی اصلاح طلبان تندرو گفت: اگر اصلاح طلبان واقعا دلشان برای دموکراسی در افغانستان می سوزد، یک تیپ از اصلاح طلبان تشکیل دهند و بروند در پنجشیر بجنگند.

دبیرکل حرب موتلفه اسلامی با اشاره به ورشکستگی سیاسی اصلاح طلبان در تولید دوقطبی های کاذب اظهار داشت: مساله افغانستان چیزی نیست که بشود از آن یک دوقطبی ساخت.

وی افزود: برخی نظرات ارائه آدرس غلط به سیاست خارجی مستقل کشور است و باید از آن عبور کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو از اقدامات رییس قوه قضاییه در تداوم اجرای سند تحول قضایی تجلیل کرد و گفت: آن تصمیمی که درباره سند خودرو گرفته شده بسیاری از مشکلات مردم را حل می کند.

منبع: خبرانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر