کد خبر: 116665
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

فعال سیاسی اصولگرا: تفکر طالبان «وهابی» است

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا به دیده بان ایران گفت: تفکر طالبانیسم و مغایرت آن با تفکر شیعه. وقتی آن‌ها بحث شریعت را مطرح می‌کنند، در مذهب شیعه، مبحث شریعت با توجه به زمان و مکان و اجتهاد بر مبنای شریعت اسلامی مبتنی بر سنت پیامبر و ائمه است. اما طالبان بحث زمان و مکان را مطرح نمی‌کنند و به نوعی یک رویکرد برگشت به عقب و وهابیت را مدنظر دارند.

فعال سیاسی اصولگرا: تفکر طالبان «وهابی» است

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در خصوص سیاست ایران در برخورد با طالبان به خبرنگار دیده بان ایران گفت:  مسئله طالبان باید از سه منظر مورد بررسی قرار بگیرد. منظر اول، تفکر طالبانیسم و مغایرت آن با تفکر شیعه. وقتی آن‌ها بحث شریعت را مطرح می‌کنند، در مذهب شیعه، مبحث شریعت با توجه به زمان و مکان و اجتهاد بر مبنای شریعت اسلامی مبتنی بر سنت پیامبر و ائمه است.

کنعانی مقدم خاطر نشان کرد: اما طالبان بحث زمان و مکان را مطرح نمی‌کنند و به نوعی یک رویکرد برگشت به عقب و وهابیت را مدنظر دارند. از منظر دوم تشکیل حکومت است. مقام معظم رهبری در این خصوص تکلیف را مشخص کرده‌اند که ما طرفدار مردم افغانستان هستیم و مردم افغانستان اگر دولتی را انتخاب کنند که فراگیر باشد حتی اگر بخشی از آن طالبان باشد، ما حرف مردم افغانستان را مبنا قرار می‌دهیم. مسئله سوم افغانستان تبدیل نشدن به محلی برای پرورش تروریسم و داعش شود که باعث ایجاد ناامنی برای کشور ما شوند. قطعا با این موضوع مقابله می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم مرزهای ما به جولانگاه گروه‌های تکفیری نظیر داعش تبدیل شود./ دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر