کد خبر: 116672
A

اظهارات عجیب نماینده اصلاح طلب مجلس دهم درباره رئیسی/ وکیلی: بخشی از جریان اصلاحات در انتخابات به آقای رئیسی رای دادند/ بهتر از رئیسی برای کشور وجود ندارد

فعال سیاسی اصلاح طلب مدعی شده است که در شرایط فعلی بهتر از آقای رئیسی برای کشور وجود ندارد دیدگاه هایی که آقای رئیسی در انتخابات ابراز می‌کردند مبتنی بر مردم بود و عملکردش هم در قوه قضائیه عملکرد قابل قبولی بود.

اظهارات عجیب نماینده اصلاح طلب مجلس دهم درباره رئیسی/ وکیلی:  بخشی از جریان اصلاحات در انتخابات به آقای  رئیسی رای دادند/  بهتر از رئیسی برای کشور وجود ندارد

به گزارش دیده بان ایران، محمدعلی وکیلی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره رویکرد اصلاح طلبان نسبت به دولت سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: بخشی از جریان اصلاحات در انتخابات به آقای  رئیسی رای دادند و این غیر قابل انکار است.

وی در تشریح علت این موضوع افزود: دلیل این امر این بود که در صحنه انتخابات براساس قواعد موجود به نظر می‌رسید که در شرایط فعلی بهتر از آقای رئیسی برای کشور وجود ندارد و شرایط کشور هم به حدی پرتنش شده بود که مجالی برای بازی و رفتارهای حزبی وجود نداشت. به خصوص که آقای رئیسی در مواضع خود اصرار داشتند که همچنان مستقل باشند و منهای جریانات حامی وارد انتخابات شده و مستقل عمل کنند.

وکیلی افزود: علاوه بر این دیدگاه هایی که آقای رئیسی در انتخابات ابراز می‌کردند مبتنی بر مردم بود و عملکردش هم در قوه قضائیه عملکرد قابل قبولی بود، در نهایت مجموعه‌ای از این دلایل باعث شد که طیفی از جریان اصلاح طلب ترجیح دهند که در انتخابات به سمت آقای رئیسی گرایش داشته باشند.

نماینده مجلس دهم بیان کرد: البته تا جایی که من می‌دانم هیچ یک از اعضای شناخته شده جریان اصلاح طلب مطالبه‌ای از آقای رئیسی به جز عمل به وعده‌ها و توجه به مطالبات مردم نداشتند و هیچ یک خواهان این نبودند که با توسل به سهم خواهی در کابینه از دولت حمایت کنند. تا الان هم دولت اصولگرا بوده، اما همچنان ما همه به دولت علاقه داشته و معتقدیم که همه باید به دولت کمک کنند تا موفق بوده و به شعارهای خود پایبند باشد، زیرا مشکلات مردم انقدر زیاد است که همه ما شرمنده باشیم. اما برای حفظ اعتماد به دولت باید اجازه دهیم تا دولت در فضای مطلوب خود گام بردارد.

فعال سیاسی اصلاح طلب بیان درباره رویکرد فعلی اصلاحات به دولت سید ابراهیم رئیسی گفت: این رویکرد مشروط به این است که آقای رئیسی به وعده‌های خود پایبند باشد، اگر آقای رئیسی همچنان در مسیر مطالبات مردم گام بردارد و یک دولت کارآمد و دور از شعار زدگی را ادامه دهد حتما مورد حمایت اصلاح طلبان خواهد بود. اما حمایت این جریان از حسن روحانی هم یک چک سفید امضا نبود و در همان زمان هم اعلام کردیم که حمایت ما از او به صورت مشروط است تا زمانی که دولت در چارچوب تعهدات مردمی خود گام بردارد و الان هم در باره این دولت همین رویکرد را داریم.

وکیلی رویکرد اصلاح طلبانه را اینگونه تشریح کرد: از نظر ما عمل اصلاح طلبانه یعنی پایبندی به حقوق مردم و تامین مطالبات مردم؛ اگر این اتفاق بیفتد یعنی دولت اصلاح طلبانه.

این نماینده مجلس دهم درباره تاثیر رای قشر خاکستری در سبد رای حجت‌الاسلام رئیسی هم گفت: معتقدم که آراء حزبی آقای رئیسی بیشتر از ۳ یا ۴ میلیون نبود و بقیه آرای خاکستری بوده است که می‌تواند از دور بعدی انتخابات هم به او اضافه و یا از سبد رای او کسر شود. این آرا تابع شعار‌ها و نوع تبلیغات بوده و می‌تواند به سوی هر فردی شناور باشد.  / YJC

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر