کد خبر: 11674
A

کرباسچی: نمی توان گفت با درگذشت هاشمی، به اصلاح طلبان و اعتدالیون آسیب وارد نشده است

مجموعه نیروهای معتدل و اصلاح‌طلب باید به این فکر کنند که چه ویژگی‌ای هاشمی را هاشمی کرده است و در طول این ٣٧ سال فعال و منشأ اثر نگه داشته است.

کرباسچی: نمی توان گفت با درگذشت هاشمی، به اصلاح طلبان و اعتدالیون آسیب وارد نشده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایرن؛ غلامحسین کرباسچی به روزنامه اعتماد گفت: آنچه از شخصیت‌هایی مثل آقای هاشمی و امثال ایشان باقی می‌ماند در واقع الگوی رفتاری است. سرمایه‌ای که برای اصلاح‌طلبان و معتدلین بعد از آقای هاشمی وجود دارد همین منش و رفتار است، که اگر این را بتوانند تحلیل و به آن عمل کنند اتفاقی رخ نخواهد داد.

 

اگر بتوان این الگو را تدوین و مورد اجماع مجموعه اصلاح‌طلبان و معتدلین قرار داد و بر اساس آن عمل کرد می‌توان آسیب را به حداقل رساند. نمی‌توان گفت که به اصلاح‌طلب‌ها و اعتدالیون آسیب وارد نشده است. تعبیر دینی آن هم این است که هیچ چیزی جایگزین او نمی‌شود؛ ولی می‌توان به این نحو جبران کرد.

می‌توان گفت که آقای هاشمی یک شخصیت ارزنده برای مجموعه نیروهای فعال سیاسی بود. اما در حال حاضر ایشان از دنیا رفته‌اند و پیش‌بینی نمی‌شد که او و دیگر شخصیت‌های سیاسی تا ابد زنده بمانند.

مجموعه نیروهای معتدل و اصلاح‌طلب باید به این فکر کنند که چه ویژگی‌ای هاشمی را هاشمی کرده است و در طول این ٣٧ سال فعال و منشأ اثر نگه داشته است. اگر این تبیین، مورد اجماع قرار گرفته و به آن عمل شود به نظر من آینده اصلاحات و اعتدال جایگاه خودش را در جامعه ایران می‌تواند حفظ کند. همین نکته‌ای که آقای هاشمی همیشه روی آن تاکید داشت و می‌گفت «معدل افکار عمومی گرایش به افراط و تفریط نیست» خودش مصداق خوبی است. افکار عمومی اگر در صحنه حضور داشته و رفتاری مثل ایشان را در پیش گیرند آینده می‌تواند با افق روشن باشد و ضربه‌ای از نظر سیاسی به اصلاح‌طلب‌ها وارد نشود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر