کد خبر: 116754
A

محمد هاشمی: در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد، نوبت به اصلاح‌طلبان هم می‌رسد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حتما بازهم نوبت به اصلاح‌طلبان می‌رسد و در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد. این ویژگی دموکراسی است و در همه کشورهای دموکراتیک همین موضوع وجود دارد.

محمد هاشمی: در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد، نوبت به اصلاح‌طلبان هم می‌رسد

به گزارش دیده بان ایران؛  فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاحات با کاهش شدید سرمایه اجتماعی مواجه نشده‌ است گفت: در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد و نوبت به اصلاح‌طلبان هم می‌رسد!

گفت‌وگویی با محمد هاشمی انجام داده ایم که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

بازهم نوبت به اصلاح‌طلبان می‌رسد و در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد

- در کشورهایی که بر مبنای مردم‌سالاری اداره می‌شود، چرخش قدرت بین نیروهای سیاست وجود دارد و این طور نیست که همیشه یک جناح سیاسی قدرت را در اختیار داشته باشد.

- حتما بازهم نوبت به اصلاح‌طلبان می‌رسد و در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد. این ویژگی دموکراسی است و در همه کشورهای دموکراتیک همین موضوع وجود دارد.

اصلاح‌طلبان با کاهش شدید سرمایه اجتماعی مواجه نشده‌اند!

- اصلاح‌طلبان با کاهش شدید سرمایه اجتماعی مواجه نشده‌اند. در مجلس چهارم جناح راست توانست رأی مردم را بگیرد. در مجلس پنجم شرایط قدری تفاوت یافت و جناح چپ اقلیت قدرتمندی داشتند و در مجلس ششم اکثریت به دست جناح چپ که دیگر در آن موقع با نام اصلاح‌طلبان معرفی می‌شدند، افتاد. این فرازوفرودها همیشه وجود داشته است.

- اکنون هم همین‌طور است و مردم نگاه می‌کنند که دولت و مجلس اصولگرایان چگونه عمل می‌کنند و اگر خوب عمل نکنند، در دوره بعد به اصلاح‌طلبان رأی می‌دهند.

شورای نگهبان سازوکار خودش را دارد و مردم هم سازوکار خودشان!

- بررسی صلاحیت‌ها تا یک‌جایی می‌تواند حضور اصلاح‌طلبان در قدرت رسمی را محدود کند. یادمان هست که لیست خبرگانِ منسوب به مرحوم آیت‌الله هاشمی رأی آورد یا در انتخابات مجلس دهم لیست اصلاح‌طلبان رأی آورد.

- شورای نگهبان سازوکار خودش را دارد و مردم هم سازوکار خودشان و وقتی وارد میدان شوند، مناسبات نظارتی این نهاد را برهم می‌زنند./ نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر