کد خبر: 116773
A

کنعانی مقدم: اصلاح طلب و اصولگرا در یک کشتی نشسته اند/ اگر بنا باشد یکی از جریان‌ها به این کشتی آسیب بزند همه غرق می‌شوند

دبیرکل حزب سبز ایران با بیان اینکه تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی و جناح‌ها همگی در یک کشتی قرار دارند و اگر بنا باشد یکی از جریان‌ها به این کشتی آسیب بزند همه غرق می‌شوند، تصریح کرد: «اینگونه نیست اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان یک کدام غرق و دیگری نجات پیدا کند. قاعدتا اولین گامی که باید برداریم این است که یک گفتمان را در سطح ملی در بین جریانات کشور آغاز کنیم.

کنعانی مقدم: اصلاح طلب و اصولگرا در یک کشتی نشسته اند/ اگر بنا باشد یکی از جریان‌ها به این کشتی آسیب بزند همه غرق می‌شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسین کنعانی‌مقدم با اشاره به جلسه اخیر احزاب اصولگرا با وزیر کشور، گفت: «در جلسه اخیری که با وزیر کشور داشتیم، پیشنهاد احزاب این بود که دیداری با رئیس‌جمهور داشته باشند تا مطالبات و جایگاه احزاب در تصمیم‌سازی‌های سیاسی در کشور را مجددا مورد بررسی قرار دهند؛ با این نیت که احزاب باری بر دولت نیستند بلکه یاری برای دولت‌ها هستند.»

وی ادامه داد: «باید مشخص شود چه کمکی می‌توانیم به دولت داشته باشیم، درعین‌حال که احزاب باید جایگاه نقد و دیده‌بانی را نسبت به دولت انجام دهند، باید کمک هم کنند تا مشارکت مردم نه فقط در امور سیاسی بلکه در همه زمینه‌ها تحقق پیدا کند.»

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: «یکی از وظایفی که اکنون احزاب دارند بازگرداندن اعتماد عمومی جامعه نسبت به حاکمیت است، به لحاظ اینکه اعتماد مردم یک سرمایه اجتماعی است. مقام معظم رهبری هم به دولت تاکید داشتند که این اعتماد صدمه خورده است و باید آن را بازسازی کنید.»

دبیرکل حزب سبز ایران با اشاره به اینکه در جلسه گذشته احزاب اصولگرا با وزیر کشور درخواست دیدار با رئیس‌جمهور برای بیان مطالبات احزاب و هم تقویت خانه احزاب مطرح شد تا این مجموعه بتواند نقش خود را در ایجاد یک پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت به خوبی ایفا کند، تاکید کرد: «این هم بستگی به این دارد که چه اراده سیاسی در دولت آقای رئیسی وجود دارد که احزاب را به عنوان مزاحم نبینند بلکه به عنوان کسانی که می‌توانند به دولت کمک کنند، نگاه کنند و در شکل‌گیری اراده سیاسی، احزاب را در جایگاه خود قرار دهند. باید منتظر ماند و دید که وزیر کشور چه نگاهی به احزاب دارد و رئیس‌جمهور چه توقعی را از کمک احزاب هم در تامین نیروی انسانی و هم در ارائه برنامه و نیز ایجاد امید برای مشارکت سیاسی مردم در حل مشکلات مردم در پیش دارد.»

وی با بیان اینکه تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی و جناح‌ها همگی در یک کشتی قرار دارند و اگر بنا باشد یکی از جریان‌ها به این کشتی آسیب بزند همه غرق می‌شوند، تصریح کرد: «اینگونه نیست اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان یک کدام غرق و دیگری نجات پیدا کند. قاعدتا اولین گامی که باید برداریم این است که یک گفتمان را در سطح ملی در بین جریانات کشور آغاز کنیم و نقاط مشترک خود را تقویت و نقاط اختلافی را کاهش دهیم یا حل کنیم. باید سعی کنیم جناح‌های سیاسی در کشور در ارتباط با امنیت ملی و منافع ملی، فهمی مشترک پیدا کنند. باید به دنبال این باشند که با هم‌افزایی، مشکلات کشور و مشکلات مردم را حل کنند. مشکلات مردم اکنون اگر حل نشود، هر دو جناح محکوم به فنا خواهند بود.»

حسین کنعانی‌مقدم اضافه کرد: «من معتقدم که ساختار سیاسی کشور و هندسه سیاسی در مسیر یک حرکت به سمت یک فضای سه بعدی است. یعنی از آن فضای دو قطبی که اصلاح‌طلب باشد و اصولگرا، در حال خارج شدن است و به یک هندسه سه بعدی سیاسی تبدیل خواهد شد و این اتفاق فضای سیاسی را برای تنفس بهتر همه مردم ایران باز می‌کند. همه جناح‌ها باید از این اتفاق استقبال و تلاش کنند تا این فضای سه‌بعدی شکل بگیرد.»

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه روح قانون اساسی تاکید بر چندصدایی و چندحزبی و مشارکت احزاب در روح مشارکت سیاسی دارد گفت: «جامعه ما به بلوغ سیاسی رسیده است که احزاب را با عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت نگاه می‌کند و احزاب هم باید از این عبور کنند که قدرت را برای قدرت بخواهند بلکه باید به دنبال قدرت برای خدمت به مردم باشند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر