کد خبر: 116782
A

حمایت تمام قد نماینده نزدیک به جبهه پایداری از عقب نشینی ایران مقابل آژانس انرژی اتمی

به دنبال عقب نشینی آشکار سازمان انرژی اتمی از مصوبه مجلس یازدهم برخی فعالان سیاسی این موضوع را طرح کرده اند که موضوع جنجال های ایران و غرب در طول ۲سال گذشته که در نهایت به تحریم های ایران منتهی شد؛ در نهایت یک گروکشی سیاسی میان جناح های داخل کشور بوده و ارتباطی با تحولات خارج از ایران نداشته است. موضوعی که امروز در صحبت های رضا تقی پور نماینده اصول گرای مجلس کاملا هویدا بود.

حمایت تمام قد  نماینده نزدیک به جبهه پایداری از عقب نشینی ایران مقابل آژانس انرژی اتمی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در هفته جاری ایران تمام شرایط آژانس بین المللی انرژی اتمی  و خواسته های اعضای برجام مبنی بر دسترسی کامل به دوربین های آژانس را پذیرفت.

به دنبال عقب نشینی آشکار سازمان انرژی اتمی از مصوبه مجلس یازدهم برخی فعالان سیاسی این موضوع را طرح کرده اند که موضوع جنجال های ایران و غرب در طول ۲سال گذشته که در نهایت به تحریم های ایران منتهی شد؛ در نهایت یک گروکشی سیاسی میان جناح های داخل کشور بوده و ارتباطی با تحولات خارج از ایران نداشته است. موضوعی که امروز در صحبت های رضا تقی پور نماینده اصول گرای مجلس کاملا هویدا بود. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رضا تقی پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس از توافق ایران و آژانس اظهار رضایت کرده و گفته است: اصلاح‌طلبان به دلیل شکستی که در دولت گذشته خورده‌اند، به دنبال القای این مطلب هستند که راهی جز کوتاه آمدن جمهوری اسلامی در مقابل غرب وجود ندارد. اصلاح‌طلبان در هشت سال مذاکره با غرب و آمریکا نتوانستند از عزت جمهوری اسلامی پاسداری کنند.

رضا تقی‌پور افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی و پیام انقلاب بارها توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است. طبق این سیاست، جمهوری اسلامی با همه کشورهای جهان به جز رژیم صهیونیستی می‌تواند مذاکره و ارتباط برقرار کند، به شرط آنکه این رابطه عزتمندانه باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه مشی جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب مذاکره و گفتگو بوده است، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان به دنبال القای این مطلب بودند که جمهوری اسلامی می‌خواهد رابطه خود را با دنیا قطع کند و این دروغ شاخدار را در رسانه‌های خود مرتباً اعلام می‌کردند تا طرف غربی را که عامل اصلی به بن‌بست رسیدن مذاکرات است، تبرئه کنند.

تقی‌پور افزود: دستیابی به توافق بین ایران و غرب ضروری است، اما این توافق باید در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت باشد.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان با القای مذاکرات مد نظر خود به دنبال تضعیف اصل مذاکرات در دولت سیزدهم هستند، گفت: اصلاح‌طلبان به جای اینکه با مواضع جمهوری اسلامی همراهی کنند، به دنبال تطهیر مواضع قبلی خود هستند، تا این‌گونه القا کنند که هیچ راهی جز عقب‌نشینی در مقابل غرب وجود ندارد. این در حالی است که دولت سیزدهم به دنبال مذاکره عزتمندانه با غرب است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نمایندگان باید هوشیار باشند که اصلاح‌طلبان مسیر مذاکرات را منحرف نکنند، گفت: بر اساس منظومه فکری غرب‌گرایانه اعتدالیون و اصلاح‌طلبان، برای فشار به دولت جهت پذیرش هر توافقی، باید اقتصاد به مذاکرات گره بخورد. این سناریو را رسانه‌های اصلاح‌طلب طی روزهای گذشته آغاز کرده‌اند. این در حالی است که اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی، مشی رهبری انقلاب است.

وی تصریح کرد: دولت باید بر روی مواضع اصولی خود پافشاری کند تا غرب و آمریکا متوجه شوند تنها در چارچوب اجرای تعهدات خود در قبال ایران می‌توانند پشت میز مذاکرات برگردند و نخواهند توانست روی هیچ گروه سیاسی در ایران حساب باز کنند.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر