کد خبر: 116788
A

سردار کوثری نماینده تهران در مجلس: نمایندگان قانع شدند که هرچند تحریم ها رفع نشده اما با آژانس انرژی اتمی توافق شود

سردار اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مدعی شد: نمایندگان قانع شدند که هرچند تحریم ها رفع نشده اما با آژانس انرژی اتمی توافق شود و مصوبه برجامی مجلس نقض نشده است.

 سردار کوثری نماینده تهران در مجلس: نمایندگان قانع شدند که  هرچند تحریم ها رفع نشده اما با آژانس انرژی اتمی توافق شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با «انتخاب»، درباره تمدید توافق ایران و آژانس گفت: دیروز اتفاقا چون برای برخی از نمایندگان، نسبت به این مسائل، سوالاتی پیش آمده بود آقای قالیباف، رییس مجلس توضیحات دقیقی را ارائه دادند مبنی بر اینکه چه تصمیمی گرفته شده است.

او افزود: یعنی این تصمیم بر این اساس است که در واقع آقای گروسی به دلیل بحث نظارت به ایران آمده بود چراکه آن مدت سه ماهه به پایان رسیده بود. بنابراین ما جلوی اطلاعاتی که قبلا به صورت آنلاین ارسال می شد را گرفتیم و اعلام کردیم ما زمانی این سه ماه را ضبط و ثبت می کنیم و به آژانس می دهیم که این تحریم ها به طور کامل برداشته شود.

کوثری ادامه داد: از این رو چون لغو تحریم ها صورت نگرفته، این اطلاعات با نظارت خود آنها، به طور کاملا بسته در اختیار ایران باقی می ماند آن هم تا زمانی که تحریم ها به طور کامل برداشته شود. بنابراین آن زمان می توان گفت که تحویل دادن این اطلاعات، کار چندان مشکلی نیست اما تا زمانی که طرفهای غربی، برخی مسائل را حل نکنند و تحریم ها را برندارند هیچ چیزی به آژانس داده نمی شود.

او با بیان اینکه مصوبه برجامی مجلس نقض نشده است، عنوان کرد: مصوبه برجامی مجلس کاملا پابرجا است.

این چهره سیاسی اصولگرا در ارتباط با تمدید توافق ایران و آژانس به صورت نامحدود تصریح کرد: در این باره باید گفت ما کار خودمان را انجام می دهیم و کارها ادامه پیدا می کند در مقابل هر چه طرف های غربی، این روند را طولانی تر کنند نتیجه اش این است ما کار خودمان را جلو می بریم.

کوثری درباره این توافق اظهار کرد: طرف های برجامی باید بیایند مذاکره کنند نه مذاکره برای وقت گذرانی. بحث ما در دولت گذشته هم، این مسئله بود. اگر طرف های مقابل بخواهند تصور کنند وضعیت مثل دوران قبل است بدین گونه که بیایند مذاکره کنند و هر چه آنها می خواهند به ایران تحمیل کنند، آن دوران تمام شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد: به هر حال برخی از آقایان یک عقیده ای داشتند و اعلام می کردند طرف های غربی، این طور که ما با آنها به شدت و حدّت برخورد می کنیم نیستند و آنها علاقه مند بود اما در نهایت شاهد بودیم که آنها جز خیانت، حاصل دیگری برای ما نداشتند، در توافقی که در برجام صورت گرفته، جز اینکه به صورت یک طرفه خواستند و مسوولان ما هم اجرا کردند نتیجه دیگری دربرداشت.

او ادامه داد: بنابراین ما تمام تعهداتمان در برجام را اجرا کردیم اما طرف های مقابل حتی یک مورد را هم اجرا نکرد در واقع نه تنها اجرا نکردند بلکه تحریم ها را افزایش دادند. بنابراین ما نه تنها به آنها خوشبین نیستیم بلکه تا زمانی که طرف های مقابل به تعهداتشان عمل نکنند و تحریم ها را برندارند ایران همان مصوبه مجلس را در پیش می گیرد.

کوثری درباره بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی بیان کرد: آنها خودشان متوجه شدند که وضعیت مثل سابق نیست که هر طور آنها خواستند تصمیم بگیرند اجرا شود و به ما چیزی را تحمیل کنند. بنابراین به همین دلیل ما قبول کردیم آنها با نظارت خودشان بیایند. در عین حال این فیلم هایی که تاکنون ثبت و ضبط شده، نزد ما می ماند و به هیچ وجه حتی یک دقیقه از آن فیلم ها به آنها داده نمی شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان از توضیحات فالیباف قانع شده اند یا خیر؟ عنوان کرد: زمانی که ایشان توضیح دادند نمایندگان به طور کامل قانع شدند البته یکی، دو نفر دیرتر آمده بودند و متوجه نشدند که آقای قالیباف، مجددا توضیح دادند و شرح ماجرا کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر