کد خبر: 116855
A

نماینده مجلس از افزایش پولشویی در پوشش خیریه خبر داد

صباغیان گفت: مجلس همواره در تلاش بوده است که فعال باشد و تحولی در کشور ایجاد کند. تصویب برخی از قوانین نظیر قانون مالیات بر خانه‌های خالی، قانون مربوط به امنیت قضایی و مسئله هسته‌ای مؤید همین امر است؛ اما هنوز نسبت به انتظارات فاصله داریم و امیدواریم تا با آغاز فعالیت دولت جدید، اهداف پیش‌بینی شده محقق شود.

نماینده مجلس از افزایش پولشویی در پوشش خیریه خبر داد

به گزارش دیده بان ایران, محمدرضا صباغیان؛ نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه به طور کلی امور خیریه با همکاری مردم و کمک‌های مردمی سریع‌تر پیش خواهد رفت، گفت: کمک‌های مردم به مؤسسات خیریه نباید از چهارچوب قانون خارج شود و حاکمیت نیز باید به دقت بر روی آن نظارت کند.

 

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت مؤسسات خیریه در کشور، گفت: با در نظر گرفتن تمامی مزایای مؤسسات خیریه برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات کشور، این ظرفیت نباید باعث شود تا از نظارت بر عملکرد آنان غافل شویم.

 

 

صباغیان افزود: در حال حاضر به دلیل آن‌که متولیان زیادی نظیر بهزیستی، کمیته امداد، ناجا و سایر ارگان‌ها برای اعطای مجوز فعالیت به صندوق‌های مردمی و مؤسسات خیریه وجود دارد، نظارت دقیقی بر این نهادها انجام ‌نمی‌گیرد و همین تعدد متولی، کار نظارت و بازرسی را سخت‌تر می‌کند.

 

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس در خصوص لزوم نظارت بر فرآیندهای مالی ثمن‌های مردمی و مؤسسات خیریه اظهار داشت: این وضعیت موجب شده است که کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها طرحی را برای ساماندهی و نظارت دقیق‌تر بر این نهادهای مردمی تدوین و در دستور کار قرار دهد. ما از همه کارشناسان و صاحب‌نظران دعوت می‌کنیم تا برای غنی‌تر شدن این طرح، نظرات خود را به کمیسیون ارائه دهند.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد با راه‌اندازی یک سامانه برای نظارت مؤثر بر عملکرد و فرآیندهای مالی موسسات خیریه گام مهمی در جهت جلوگیری از پولشویی و برخی سوءاستفاده‌های مالی نظیر فرار مالیاتی در پوشش امور خیریه، برداشته خواهد شد.

 

صباغیان در پایان عملکرد مجلس یازدهم را انقلابی ارزیابی کرد و افزود: مجلس همواره در تلاش بوده است که فعال باشد و تحولی در کشور ایجاد کند. تصویب برخی از قوانین نظیر قانون مالیات بر خانه‌های خالی، قانون مربوط به امنیت قضایی و مسئله هسته‌ای مؤید همین امر است؛ اما هنوز نسبت به انتظارات فاصله داریم و امیدواریم تا با آغاز فعالیت دولت جدید، اهداف پیش‌بینی شده محقق شود./ SNN

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر