کد خبر: 116872
A

فعال سیاسی اصول گرا: اولویت دولت ابراهیم رئیسی تقویت ارتباط با چین و روسیه است نه گفت و گو با غرب

ابوالفضل حسن بیگی، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده ادوار مجلس: کشورهایی مثل چین، روسیه و هندوستان و بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا و کشورهای شرقی و حتی کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیدند که آمریکا قدرتش افول کرده و از سویی شرایط داخلی آمریکا به گونه ای است که این کشور، بیش از بیست و دو تریلیون دلار در سطح بین المللی بدهی دارد.

فعال سیاسی اصول گرا: اولویت دولت ابراهیم رئیسی تقویت ارتباط با چین و روسیه است نه گفت و گو با غرب

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ابوالفضل حسن بیگی، نماینده سابق مجلس، در خصوص اهمیت اجلاس شانگهای اظهار کرد: از آن جایی که دنیا در حال تغییر و تحول عظیم و در حال شکل گرفتن جهان چند قطبی است، طبیعتا این حرکت بزرگ و این اجلاس می تواند در ثبات بین المللی و همچنین در معادلات بین کشورهایی که همواره با آمریکایی ها و غربی ها با مشکلاتی مواجه هستند اثرگذار و اثربخش باشد و در این رابطه طبیعتا کشورهای عضو شانگهای علاقمند هستند که جمهوری اسلامی هم به عنوان عضو دائمی در این مجموعه حضور پیدا کند.

او افزود: مذاکراتی در گذشته انجام شده و نگاه و دیدگاه دولت آقای رئیسی هم این گونه است که در کنار سیاست کلی نظام مبنی بر همکاری با همه کشورهای دنیا جز یک رژیم که خط قرمز ما است، برای تامین منافع ملی و تامین معیشت مردم، ارتباط با شرق بیشتر شود. تلاش مسئولین و دولتمردان هم بر این است که بتوانند فشارها و ناجوانمردی هایی که غربی ها نسبت به جمهوری اسلامی داشتند به نوعی خنثی و در آینده بتوانند کمبودها و معضلاتی که در سطح بین المللی بوجود آمده است را جبران کنند.

حسن بیگی ادامه داد: خوشبختانه کشورهایی مثل چین، روسیه و هندوستان و بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا و کشورهای شرقی و حتی کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیدند که آمریکا قدرتش افول کرده و از سویی شرایط داخلی آمریکا به گونه ای است که این کشور، بیش از بیست و دو تریلیون دلار در سطح بین المللی بدهی دارد. برای پیشبرد اهداف منافع ملی کشورشان نیازمند یک حرکت جدید و قدرت جدید هستیم که این قدرت الان در بعد اقتصادی، اجتماعی و ابعاد امنیتی شکل گرفته و در آینده هم در مسائل بین المللی می توانیم حضور قدرتمندی داشته باشیم.

او تصریح کرد: جمهوری اسلامی مسیری که انتخاب کرده مسیر درستی است و امیدواریم که دولت موفق شود هر چه سریعتر در چهارچوب شانگهای صادرات نفت خود و هم تبادلات بین المللی را بیشتر کرده و هم مباحثی که امروز دنیا گرفتار آن است جمهوری اسلامی در آنها نقش خود را ایفا کند و نسبت به زورگویی ها، بدعهدی ها و شیطنت های آمریکا یک قدرت مستقلی تشکیل دهد که بتواند در برابر همه ناملایمت ها ایستادگی کند.

حسن بیگی در خصوص عضویت ایران در پیمان شانگهای به برنا گفت: کشورهای عضو شانگهای علاقمند به این موضوع هستند به ویژه روسیه و چین این حضور را در سال های گذشته هم دنبال می کردند. ایران از نظر ژئو استراتژیک در جایگاه بسیار مرتفعی قرار دارد و از بعد ژئوپلتیک هم با توجه به اینکه با یازده کشور همسایه هم مرز است و از طرفی در حوزه خلیج فارس و انرژی و تنگه هرمز ایران از جایگاه خوبی برخوردار است، بنابراین کشورهای عضو به ویژه روسیه و چین علاقمند به حضور ایران هستند. ایران در گذشته یکسری محدودیت ها و معذوریت ها داشته که این محدودیت ها و معذوریت ها به ویژه با آن قرارداد 25 ساله ای که تفاهم نامه آن با چین نوشته شده راه را باز کرده و می توانیم منافع ملی را از آن طریق تامین کنیم. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر