کد خبر: 116984
A
دیده بان ایران:

انتقاد چندباره خبرگزاری نزدیک به سپاه از دولت روحانی/ برجام وقت دیپلماسی ایران را گرفت

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به این شعار انتخاباتی ابراهیم رئیسی که «اولویت ما ارتباط با همسایگان خواهد بود» نوشت: در دولت تدبیر و امید مسیر سیاست خارجی روحانی به سمتی رفت که وقت زیادی برای همراهی همسایگان نداشت و تمام تمرکز خود را بر روی مذاکره با آمریکا قرار داد که این تلاش به توافق ژنو ختم شد.

انتقاد چندباره خبرگزاری نزدیک به سپاه از دولت روحانی/ برجام وقت دیپلماسی ایران را گرفت

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه به بهانه عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای با انتشار مطلبی تحت عنوان «چرا روحانی نتوانست ایران را عضو اصلی شانگهای کند اما رئیسی توانست؟/ دستاورد بزرگ دیپلماسی تنها در ۴۰ روز» نوشت: ایران بالاخره پس از ۱۵ سال با چراغ سبز ۸ عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای ایران به عنوان عضو نهم پذیرفته شد، اتفاقی که باعث شد این سوال اساسی در ذهن مردم ایران و بسیاری از کارشناسان متبادر شود که چرا علی رغم ادعای بلد بودن زبان دنیا توسط رئیس جمهور سابق کشورمان، حسن روحانی نتوانست ایران را عضو اصلی این سازمان کند اما آیت الله رئیسی تنها قریب به ۴۰ روز پس از حضور در پاستور توانست به این مهم دست یابد.

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به این شعار انتخاباتی ابراهیم رئیسی که «اولویت ما ارتباط با همسایگان خواهد بود» نوشت: 

در دولت تدبیر و امید مسیر سیاست خارجی روحانی به سمتی رفت که وقت زیادی برای همراهی همسایگان نداشت و تمام تمرکز خود را بر روی مذاکره با آمریکا قرار داد که این تلاش به توافق ژنو ختم شد.

«دولت از روز اول در کنار فعالیت‌های اقتصادی ـ سیاسی، به معنای سیاست داخلی، فرهنگی و اجتماعی؛ فعالیت سیاست خارجی خود را نیز آغاز کرد ... در قدم اول، شروع مذاکرات ۱+۵ با ایران در سطح وزیران در «نیویورک» بود و در قدم‌ بعدی در «ژنو» صورت گرفت. حاصل این مذاکرات این است که ۱+۵ یا به تعبیر دیگر قدرت‌های جهان، حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت شناختند.» اینها بخشی از سخنان رئیس جمهور پیشین روحانی پس از حصول توافق ژنو بود که نشان از علاقه رئیس جمهور وقت به تعامل با کشورهای دیگر فارغ از همسایگان و کشورهای شرقی بود. 

 

انتقاد این خبرگزاری در حالی مطرح می شود که روند عضویت ایران در یک سازمان بین المللی اساساً نه تنها در 40 روز امکانپذیر نیست بلکه حاصل تلاش چهار دولت گذشته بوده است تا اینکه ابراهیم رئیسی توانست حاصل  ۱۵ سال را یکجا درو کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر