کد خبر: 117023
A

فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش مشخص شد+خلبان سوخو-۲۴ آسمان ایران را فرماندهی می کند +سوابق

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی را به فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد .

فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش مشخص شد+خلبان سوخو-۲۴ آسمان ایران را فرماندهی می کند +سوابق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا با صدور حکمی امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی را به فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ سرتیپ "حمید واحدی"  متولد ۱۴ فروردین ۱۳۴۴ در شهر رفسنجان از توابع استان کرمان است. سرتیپ واحدی معلم خلبان سوخو-۲۴ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جانشین فرماندهی این نیرو از ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ تا۲۷ شهریور ۱۴۰۰ بوده است. 

واحدی در سال ۱۳۶۳ به عضویت ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده خلبانی نهاجا، از سال ۱۳۶۷ فعالیت به‌عنوان خلبان هواپیمای شکاری را در نیروی هوایی ارتش آغاز کرد.

سرتیپ واحدی پس از گذراندن دوره مقدماتی در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرائی، در سال ۱۳۶۷ از دانشکده خلبانی نهاجا فارغ‌التحصیل شد و به‌طور رسمی فعالیت خود را به‌عنوان خلبان هواپیمای شکاری، در نهاجا آغاز کرد. او در سالهای ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ دوره سیمیولاتور هواپیمای جنگنده سوخو-۲۴ را در کشور روسیه طی کرد. واحدی در سال ۱۳۸۷ دوره دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) را نیز در گرایش مدیریت امور دفاعی به‌پایان رساند.

واحدی در فاصله سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ بعنوان فرمانده پایگاه دوم شکاری تبریز فعالیت می‌کرد. و از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ معاونت بازرسی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر