کد خبر: 11729
A
"دیده‌بان ایران" به مناسبت هفتمین روز رحلت آیت‌الله هاشمی گزارش می‌دهد:

نظرات و سخنان صریح امام خمینی پیرامون آیت‌الله هاشمی/ امام (ره): خدا انصاف دهد به انحصارطلبانی که می‌خواستند هاشمی را از صحنه خارج کنند

امروز مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق نوری در مرقد مطهر امام راحل برگزار می‌شود؛ کافی است سری به کانال‌های تلگرامی و سایر صفحات مجازی بزنیم تا دریابیم که دوستداران انقلاب اسلامی بویژه جوانان منتسب به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب چگونه برای حضور در این مراسم اعلام حضور می کنند و دوستان خود را نیز برای تکرار حماسه ای دیگر از جنس حماسه 21 دی، ترغیب می‌نمایند.

نظرات و سخنان صریح امام خمینی پیرامون آیت‌الله هاشمی/ امام (ره): خدا انصاف دهد به انحصارطلبانی که می‌خواستند هاشمی را از صحنه خارج کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده‌بان ایران، امروز مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق نوری در مرقد مطهر امام راحل برگزار می‌شود؛ کافی است سری به کانال‌های تلگرامی و سایر صفحات مجازی بزنیم تا دریابیم که دوستداران انقلاب اسلامی بویژه جوانان منتسب به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب چگونه برای حضور در این مراسم اعلام حضور می کنند و دوستان خود را نیز برای تکرار حماسه ای دیگر از جنس حماسه 21 دی، ترغیب می‌نمایند.

قطعا هاشمی محبوب‌ترین چهره انقلاب اسلامی است؛ این گزاره‌ای است که در طی دو هفته اخیر پس از رحلت آیت‌الله برای کنشگران سیاسی و اجتماعی عیان گشته است؛ دلایل محبوبیت هاشمی بیشمار است، اما عمده دلیل آن، نزدیکی و رابطه حسنه این مرحوم با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

هر چند در این اواخر عده ای بدخواه عنودانه و حسودانه قصد داشتند آیت الله هاشمی را جدا شده از انقلاب اسلامی بنامند اما نگاهی به سیره و مشی هاشمی در طول 37 سال از حیات انقلاب گواهی بر آن است که این مرحوم در بزنگاه‌های حساس تکیه گاهی مطمئن برای پیرجماران و خلف شایسته ایشان یعنی مقام معظم رهبری بود. 

تکریم هاشمی و تجلیل از او در کلام رهبر معظم انقلاب، امری متاخر و  معاصر است؛ اینکه عده‌ای توجهی به آن نمی‌کنند و حتی پس از رحلت آیت‌الله، ناجوانمردانه کنایه و تعریض نثار او و بیتش می‌کنند مُنبعث از همان بیماری جنون سیاسی و قدرت‌طلبی است که مع‌الاسف عده‌ای کماکان صعود از نردبان قدرت را منوط به هجمه به آیت‌الله می‌دانند؛ اما قطعا بازخوانی نظرات امام راحل پیرامون هاشمی که غبار زمان بر روی آن نشسته است شاید جاهلان و معاندان را نهیب زند.   

«بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده‌است چون نهضت زنده‌است»؛ این جمله‌ای است از امام راحل پیرامون آیت الله هاشمی که متواتر است و دهان به دهان می‌چرخد؛ اما شاید خیلی‌ها مقدمه و موخره این کلام نورانی امام راحل را ندادند؛ آنجایی که می‌فرماید:«مرحوم مدرس که به امر رضاخان ترور شد از بیمارستان پیام داد: به رضاخان بگوئید من زنده هستم. مدرس حالا هم زنده ‌است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده‌است چون نهضت زنده‌است. آمریکا و دیگر ابرقدرت‌ها بدانند ملت ما زنده‌است... من به آقای هاشمی فرزند برومند اسلام تبریک می‌گویم که در راه هدف تا نزدیک شهادت به پیش رفته و سلامت و ادامه خدمت ایشان را از خدای تعالی خواستارم.»

حضرت امام در جایی دیگر فرمودند: «خدا انصاف بدهد به آنهایی که انحصارطلب بودند و می‌خواستند بهشتی و خامنه‌ای و رفسنجانی را از صحنه خارج کنند».

مقام معظم رهبری در مهرماه 1369 در دیدار با جمعی از آزادگان پیرامون مقبولیت و محبوبیت و وثاقت آیت الله هاشمی در نزد امام راحل، فرمودند:«امام نهایت اعتماد و اطمینان را به رئیس جمهور ما – آیت الله هاشمی رفسنجانی – داشتند. امروز بحمدالله در راس دستگاه‌های اجرایی کشور، کسی است که امام در تمام طول دوران انقلاب و قبل از آن و بیشتر از همه بعد از انقلاب تا لحظهٔ وفاتشان، نهایت اعتماد و اطمینان را به او داشتند. رئیس جمهور ما، ایشان کسی است که اینقدر مورد اعتماد امام بود، اینقدر به امام نزدیک بود، حرف‌های امام را بیشتر از آنها شنیده، درد دل‌های امام را بیشتر از دیگران شنیده و خبر دارد.»

حجت الاسلام مجید انصاری نیز دیروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان به نکات جالبی پیرامون تقرب آیت الله هاشمی در نزد امام خمینی اشاره کرد و گفت:«اگر بگوییم امام راحل هاشمی‌رفسنجانی را بیشتر از فرزندانش دوست داشت، چیزی به گزافه نگفته‌ایم. خانه امام و هاشمی کنار هم بود و امام به فکر و تدبیر و فداکاری هاشمی‌رفسنجانی کاملا ایمان داشت و در زمان پیروزی انقلاب، امام خمینی (ره) آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را جزء کمیته پنج‌نفره برای تشکیل شورای انقلاب قرار دادند که این نشان از عشق ایشان نسبت به هاشمی بود».

گزارش از نیما صداقت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر