کد خبر: 117350
A

کنایه مشاور علی لاریجانی به احمدی نژاد/ حقیقت پور: برخی رئیس‌جمهور‌های رفوزه با محبت رهبری در جلسات مجمع حضور دارند

مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم گفت: به نظر من آن مهر و محبتی که مقام معظم رهبری به شخصیت‌های نظام دارد، باید در جامعه سرایت پیدا کند. برخی رئیس‌جمهور‌های رفوزه با محبت مقام رهبری در جلسات مجمع حضور دارند حتی کسانی که همین الان هم شمشیران رو به نظام است و در جریان انتخابات اخیر بنگاه سخن پراکنی علیه نظام راه انداخته بودند اما حضرت آقا به عنوان یک پدر بالای سر همه این‌ها هست. حکم می‌دهد، محبت می‌کند.

کنایه مشاور علی لاریجانی به احمدی نژاد/ حقیقت پور: برخی رئیس‌جمهور‌های رفوزه با محبت رهبری در جلسات مجمع حضور دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ گمانه‌زنی‌ها درباره آینده لاریجانی‌ها ادامه داشت و حتی شایعاتی نیز بر مبنای نجف رفتن آملی لاریجانی وجود داشت که یکباره وضعیت تغییر کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام محمدباقر ذوالقدر را به عنوان دبیر مجمع و جایگزین محسن رضایی منصوب کرد و این موضوع از دو جهت حائز توجه بود. اول اینکه آملی لاریجانی برای انتصابی حکم زد که سال‌ها قبل رهبری شخصا حکم آن را داده بودند و این از سوی برخی به معنی ارتقای جایگاه وی تعبیر شد. از طرف دیگر ذوالقدر از جمله چهره‌های نزدیک به لاریجانی بود و این هم مزید بر علت شد تا آنچه پیشتر درباره افول لاریجانی‌ها گفته می‌شد، خاتمه یابد.

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا البته تحلیل‌هایی که اخیرا حول محور احتمال حاشیه‌نشینی لاریجانی‌ها ارائه می‌شد را «رفتارهای ژورنالیستی بر پایه تمایلات سیاسی» می‌داند. گفت: «این رفتارها گاهی با پوزیشن و موقعیت افراد سازگار نیست. حتی حالت کاریکاتوری دارد و در برخی موارد اغراق شده است».

 

وی از این رویکرد رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: «لازم است که با توجه به شعور سیاسی و اجتماعی مردم، به مردم راست گفته شود نه دروغ. این رفتار بر پایه اصول حرفه‌ای نیز بعضا در رسانه‌های ما مشاهده نمی‌شود. رسانه‌های ما بیخود با یک نفر برخورد کرده و بیخود هم یک نفر را خیلی بزرگ می‌کنند».

مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم افزود: «در این شخصیت‌های سیاسی، ظرفیت‌هایی وجود دارد که سبب می‌شود، در آینده نظام در هر جایگاهی که قرار بگیرند، مفید واقع شوند. به نظر من آن مهر و محبتی که مقام معظم رهبری به شخصیت‌های نظام دارد، باید در جامعه سرایت پیدا کند. برخی رئیس‌جمهور‌های رفوزه با محبت مقام رهبری در جلسات مجمع حضور دارند حتی کسانی که همین الان هم شمشیران رو به نظام است و در جریان انتخابات اخیر بنگاه سخن پراکنی علیه نظام راه انداخته بودند اما حضرت آقا به عنوان یک پدر بالای سر همه این‌ها هست. حکم می‌دهد، محبت می‌کند».

حقیقت‌پور گفت: «آقای آملی لاریجانی هم شخصیتی است که اندوخته فراوانی از مسائل علمی، فقی دارد و حتما برای آینده حوزه‌های علمیه و کارهای مختلف می‌تواند مفید باشد. من از برخی رسانه‌ها که تقوای ژورنالیستی را رعایت نمی‌کنند، گله دارم چون بعضا در حق برخی شخصیت‌ها ظلم می‌کنند. این درست نیست . بلکه همه باید دنبال هم‌افزایی در نظام باشیم. شخصیت‌های نظام شخصیت‌های یک بار مصرف نیستند. شخصیت‌هایی هستند که باید تا آخر عمر به نظام فایده برسانند و ما هم باید دنبال حفظ آنها باشیم».

وی در پاسخ به اینکه آیا صدور حکم برای محمدباقر ذوالقدر از سوی رئیس مجمع در حالی که در دوره قبل این حکم توسط رهبری صادر شده بود، اکنون جایگاه رئیس مجمع و آقای آملی لاریجانی تقویت شده است؟ گفت: حتما نوعی هماهنگی صورت گرفته است. یعنی اگر دوره قبل رهبری حکم داده‌اند، حتما رئیس مجمع اجازه گرفته‌اند که خودشان حکم بدهند تا بیشتر بر کار دبیرخانه و دبیر اشراف داشته باشند. این حتما در قالب یک بستر هماهنگ صورت گرفته است و شاید بتوان اینطور تعبیر کرد که جایگاه رئیس مجمع تقویت شده است».

حقیقت‌پور ربط دادن موقعیت آملی لاریجانی به موقعیت علی لاریجانی را نادرست دانست و گفت: «این‌ دو موضوع مجزا است و این‌ها دو شخصیتی هستند که هر یک در حوزه‌های مختلف می‌توانند ایفای نقش کنند. آقای علی لاریجانی مدیر اجرایی مدبر، سیاسی و امنیتی است و می‌تواند در این حوزه‌ها کار کند. آقای آملی هم یک شخصیت علمایی، فقهی و حوزوی است که کارکرد خاص خود را دارد»./ نامه نیوز

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر