کد خبر: 117436
A

درخواست «نازنین زاغری» از انگلیس: بدهی ۴۰۰میلیون پوندی تان به ایران را بدهید تا من آزاد شوم

شهروند ایرانی-بریتانیایی، تلفنی به لیز تراس، وزیر خارجه جدید بریتانیا، گفته است: «گروگان‌گیری ایران قابل توجیه نیست اما شما باید بدهی بریتانیا به ایران را تسویه کنید... چرا این بدهی پرداخت نشده و ما پنج سال از زندگی‌مان را به این خاطر از دست داده‌ایم؟»- این خبر را ریچارد راتکلیف، همسر زاغری، به رسانه‌ها داد.

درخواست «نازنین زاغری» از انگلیس:  بدهی ۴۰۰میلیون پوندی تان به ایران را بدهید تا من آزاد شوم

به گزارش دیده بان ایران؛ نازنین زاغری، شهروند ایرانی-بریتانیایی، تلفنی به لیز تراس، وزیر خارجه جدید بریتانیا، گفته است: «گروگان‌گیری ایران قابل توجیه نیست اما شما باید بدهی بریتانیا به ایران را تسویه کنید... چرا این بدهی پرداخت نشده و ما پنج سال از زندگی‌مان را به این خاطر از دست داده‌ایم؟»- این خبر را ریچارد راتکلیف، همسر زاغری، به رسانه‌ها داد. 

گفتنی است خانم زاغری، در فروردین ۹۵ در پایان سفرش به که برای دیدار با خانواده، در فرودگاه تهران به اتهام «جاسوسی» بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شد و پایان دوران زندانش، در دادگاه انقلاب پرونده‌ تازه‌ای با اتهام تبلیغ علیه نظام علیه او  باز شده-

زاغری هردو اتهام را رد می‌کند و او و خانواده‌اش مدعی‌اند مسوولان ایرانی بارها به او گفته‌اند تا پرونده بدهی بریتانیا به ایران حل نشود، او به بریتانیا برنمی‌گردد.

دولت بریتانیا به دلیل تحویل‌ندادن تانک‌های مدل چیفتن که قرارداد آن بیش از چهار دهه پیش میان حکومت پهلوی و دولت بریتانیا امضا شده، حدود ۴۰۰میلیون پوند به ایران بده‌کار است./ روزآروز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر