کد خبر: 117443
A

نماینده مجلس: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از دل مشغولی‌های ماست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: . با توجه به تجربه کرونا و اینترنتی شدن خیلی از خدمات و... راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از دل مشغولی‌های ماست. امروز خیلی خدمات حتی ویزیت پزشک و ارسال دارو در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد و باید دولت به میدان بیاید و کم و کسری‌های این طرح را با ارسال لایحه جبران کند.

نماینده مجلس: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از دل مشغولی‌های ماست

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» گفت: «طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی با توجه به طی مراحل قبلی، کمیسیون‌های مربوطه مجلس به تعداد ۹ کمیسیون نمایندگان خود را برای حضور در کمسیون مشترک به هیات رییسه مجلس معرفی کرده‌اند. این افراد که تعداد آنها ۲۳ نفر است باید در اولین جلسه رییس، نایب رییس، سخنگو و دبیر را انتخاب کنند و بعد به بررسی این طرح بپردازند.»

از یازدهم مهر به بعد وضعیت کمیسیون مشترک تعیین تکلیف می‌شود

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین ادامه داد: « با توجه به این که از کمیسیون‌های صنایع، قضایی، برنامه و بودجه، اقتصاد و دارایی، اجتماعی، فرهنگی و سایر کمیسیون‌ها نفرات‌شان معرفی شده‌اند، به نظر می‌رسد که این کمیسیون می‌تواند کمیسیونی ارزشمند برای بررسی تخصصی این طرح باشد. این کمیسیون تخصصی و مشترک هنوز جلسه‌ای تشکیل نداده‌است. نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه پیگری موضوعات منطقه‌ای هستند. همچنین در هفته دفاع مقدس به سر می‌بریم و همزمان بازگشایی مدارس، ‌دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را داشتیم. به همین دلیل از تاریخ ۱۱ مهر ماه به بعد این کمیسیون به صورت جدی تشکیل جلسه دهد و در اولین جلسات نقش راه بررسی این طرح تدوین و ارائه خواهد شد.»

یزدی‌خواه با اشاره به حضور نمایندگان کمیسیون‌های محتلف در این کمیسیون مشترک گفت: «هیات رییسه به کمیسیون‌ها ابلاغ کرده که هر کمیسیون چند نماینده منتخب در این کمسیون‌ها دارد. بیشترین تعداد نمایندگان منتخب از کمیسیون صنایع –با ۴ نماینده- همچنین کمیسیون فرهنگی بعد کمیسیون قضایی و بعد از آن سایر کمیسیون‌ها قرار دارند.»

 حداکثر تا ۴ یا ۵ ماه آینده طرح را بررسی و تصویب می‌کنیم

او همچنین در مورد تغییرات احتمالی این طرح توضیح داد: «این طرح تغییرات زیادی پیدا خواهد کرد. همچنین ما با دولت در این حوزه ارتباط داریم و با آقای زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص این طرح صحبت‌ها و جلساتی داشته‌ایم. نماینده دولت هم در این کمسیون مشترک حضور خواهد داشت. همچنین نمایندگان برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی نیز در جلسات حضور خواهند داشت و نظراتشان را مطرح می‌کنند. ضمن این که دولت هم باید در ارتباط با فضای مجازی، اقتصاد دیجیتال و رمز ارزها و بحث که یکی از موضوعات اساسی این روزهاست لایحه‌هایی داشته‌باشد. موضوع اینترنت اشیا از دل‌مشغولی‌های ماست. با توجه به تجربه کرونا و اینترنتی شدن خیلی از خدمات و... راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از دل مشغولی‌های ماست. امروز خیلی خدمات حتی ویزیت پزشک و ارسال دارو در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد و باید دولت به میدان بیاید و کم و کسری‌های این طرح را با ارسال لایحه جبران کند.»

یزدی‌خواه در پایان افزود: «تلاش ما این است که حداکثر تا حدود ۴ تا ۵ ماه آینده این طرح را بررسی و تصویب کنیم.»

 

منبع مدارا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر