کد خبر: 117465
A

نماینده مجلس: محدودیت دسترسی به فضای مجازی نامش «فیلترینگ» نیست

لطف الله سیاهکلی گفت: محدودیت دسترسی به فضای مجازی یک موضوع منطقی در کل جهان است؛ اما در کشور ما به اشتباه به «فیلترینگ» معروف شده است و تعاریف ما در این حوزه اشتباه است. بنابراین تعیین سطح دسترسی برای اقشار مختلف که در کشورهای مانند آمریکا و انگلیس اعمال می‌شود، نامش فیلترینگ نیست.

نماینده مجلس: محدودیت دسترسی به فضای مجازی نامش «فیلترینگ» نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ لطف‌الله سیاهکالی ظهر امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس استان قزوین که در دبیرستان دخترانه صدیقه کبری شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اینکه امروز شرایط کرونایی ما را مجبور کرده که به آموزش را در فضای مجازی انجام دهیم، اما باید متوجه باشیم که کودکانی که هنوز به سن تکلیف نرسیده و از ممیزی سر در نمی‌آورند، نباید به همه محتواهای فضای مجازی دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در همه کشورهای پیشرفته ورود کودکان به فضای مجازی محدود و تابع قوانین ویژه‌ای است، اضافه کرد: با این حال وقتی در کشور ما بحث تصویب قانونی مطرح می‌شود تا کودکان را در مقابل خطرات فضای مجازی ایمن کند، ناگهان بلوا درست می‌شود؛ در صورتی که در آمریکا که خودش فضای مجازی را اختراع کرده، نهادهای خاصی بر نوع محتواهای اینترنتی و سطح دسترسی نظارت می‌کنند و محتوای نامناسب در اختیار کودکان و بچه‌ها قرار نمی‌گیرد.

سیاهکلی ادامه داد: محدودیت دسترسی به فضای مجازی یک موضوع منطقی در کل جهان است؛ اما در کشور ما به اشتباه به «فیلترینگ» معروف شده است و تعاریف ما در این حوزه اشتباه است. بنابراین تعیین سطح دسترسی برای اقشار مختلف که در کشورهای مانند آمریکا و انگلیس اعمال می‌شود، نامش فیلترینگ نیست.

وی یادآور شد: در کشور ما به دلیل بحران کرونا و لزوم تحصیل مجازی دانش‌آموزان کل فضای وب و اینترنت در اختیار محصلان قرار گرفت که این اتفاق در سایر کشورها نیفتاد.

لزوم آموزش قوانین و مقررات به کودکان و نوجوانان

نایب‌رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت آموزش قوانین و مقررات به کودکان و نوجوانان گفت: دانش‌‌آموزان کلا‌س‌اولی برای نخستین بار در مدرسه با قانون و مقررات آشنا می‌شوند که البته این قوانین و مقررات باید به شکل جذابی به آنها آموزش داده شود تا فرزندانمان قانون‌گریز نشوند.

سیاهکلی افزود: ریشه برخی بزهکاری‌ها به بی‌سوادی در حوزه قانون و مقررات برمی‌گردد و امروز فرزندان ما نیازمند آموختن قوانین هستند و با توجه به اینکه کلاس‌اولی‌ها آمادگی خوبی برای فراگیری قوانین دارند، بنابراین معلمان در کنار یاد دادن معارف دینی و مذهبی باید آنها را با قانون هم آشنا کنند و آموزش قوانین و مقررات باید جزو برنامه‌های مدارس شود./ تسنیم

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر