کد خبر: 117470
A
در گفت وگو با دیده بان ایران مطرح شد:

واکنش نماینده زن مجلس یازدهم به صعود تاریخی تیم ملی فوتبال زنان به جام ملت های آسیا/ معصومه پاشایی: به عنوان یک زن خیلی خوشحال شدم/ نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند اما سرانه ورزش بانوان چقدر است؟/ بین زن و مرد باید عدالت ورزشی برقرار باشد

نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال بانوان مقابل اردن در گفت وگو با خبرنگار دیده بان ایران گفت: وقتی خبر را خواندم بسیار خوشحال شدم. نه به عنوان یک نماینده بلکه به عنوان یک زن بسیار زیاد از این برد تاریخی زنان فوتبالیست مان خوشحال شدم. 50 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند اگر حمایت‌های لازم را داشته باشند مطمئن هستم پا به پای مردان و حتی فراتر از آن‌ها می‌توانند برای کشور افتخارآفرینی کنند.

واکنش نماینده زن مجلس یازدهم به صعود تاریخی تیم ملی فوتبال زنان به جام ملت های آسیا/ معصومه پاشایی: به عنوان یک زن خیلی خوشحال شدم/  نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند اما سرانه ورزش بانوان چقدر است؟/ بین زن و مرد باید عدالت ورزشی برقرار باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ محدودیت و تبعیض جزء جدایی‌ناپذیر از زنان ایرانی هستند چه شما ورزشکار باشید چه هنرمند و یا خانه‌دار. نماینده مجلسی فقط به‌دلیل این‎‌که تیم ملی فوتبال بانوان کشور این بار شیک‌پوش‌تر از همیشه بوده است اشتباه نکرده این دختران را غیرقابل توجیه می‌داند از طرفی دیگر یک امام جمعه‌، مقصر بخشی از ناهنجاری‌های جامعه را زنان می‌داند. با وجود این همه تبعیض و محدودیت اما این بار دختران فوتبالیست با پیروزی مقابل اردن به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کردند تا با این پیروزی جواب کوبنده‌ای به همه کسانی‌که در پی ایجاد حاشیه و دلسردی آن‌ها شده‌اند، دهند.

 

معصومه پاشایی‌بهرام، نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال بانوان مقابل اردن در گفت وگو با خبرنگار دیده بان ایران گفت: وقتی خبر را خواندم بسیار خوشحال شدم. نه به عنوان یک نماینده بلکه به عنوان یک زن بسیار زیاد از این برد تاریخی زنان فوتبالیست مان خوشحال شدم. 50 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند اگر حمایت‌های لازم را داشته باشند مطمئن هستم پا به پای مردان و حتی فراتر از آن‌ها می‌توانند برای کشور افتخارآفرینی کنند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حواشی که اخیراً درباره پوشش تیم ملی فوتبال زنان کشورمان در سفر به تاشکند پیش آمده بود و در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست فضا را برای زنان کمی بازتر بگذاریم تا راحت‌تر بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند، گفت: این‎‌ها همه حواشی است. به نظر بنده با حفظ شئونات اسلامی زنان می‌توانند افتخارآفرینی کنند. به‌جای این‌که به این حواشی بپردازیم باید برای زنان زیرساخت فراهم کنیم. مگر چند درصد سرانه ورزش در ایران در اختیار زنان قرار دارد؟ اصلا سرانه ورزش بانوان چقدر است؟ این درصد بسیار پایین است. ما برای 50 درصد جامعه هزینه می‌کنیم اما آن‌وقتی که باید بهره‌برداری لازم را بکنیم، این کار را انجام نمی‌دهیم چه در عرصه ورزشی چه غیر ورزشی.

 

پاشایی‌بهرام در پایان اظهار کرد: نباید به حواشی بپردازیم. اسلام محدودیت ایجاد نمی‌کند. ما در وهله اول باید زیرساخت‎ها را برای بانوان آماده کنیم و از طرفی دیگر عدالت ورزشی را میان زنان و مردان رعایت کنیم. باید به همان اندازه که آقایان به امکانات و فضاهای ورزشی دسترسی دارند، بانوان هم دسترسی داشته باشند.

منبع: دیده بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر