کد خبر: 117544
A

کاظم انبارلویی: سازمان شانگهای دولت قبل را به عضویت قبول نمی کرد چون رویکرد غربی داشت

فعال سیاسی اصولگرا گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری «شانگهای» نیز یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک برای دولت بود. دولت‌هایی که در «شانگهای» عضو بودند، یک موضع ضد غربی دارند و دولت قبل که تمایل غربی داشت را به رسمیت نمی‌شناختند.

کاظم انبارلویی: سازمان شانگهای دولت قبل را به عضویت قبول نمی کرد چون رویکرد غربی داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدکاظم انبارلویی، معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به رویکرد دولت جدید ابراهیم رئیسی در مناسبات بین المللی گفت: 

عضویت ایران در سازمان همکاری «شانگهای» نیز یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک برای دولت بود. دولت‌هایی که در «شانگهای» عضو بودند، یک موضع ضد غربی دارند و دولت قبل که تمایل غربی داشت را به رسمیت نمی‌شناختند. دولت قبل دو مسئله FATF و تحریم‌ها را بهانه کرده بود و می‌گفتند به این دو دلیل ما را در «شانگهای» نمی‌پذیرند، در صورتی که با رفتن آن‌ها معلوم شد نه FATF مانع عضویت ما در «شانگهای» است و نه موضوع تحریم‌ها.

برخی از مشکلات را هم دولت گذشته به FATF وصل کرده بود و معلوم شد این واقعیت ندارد و ورود واکسن هیچ ربطی به FATF ندارد و این محدودیتی است که آمریکایی‌ها به ما تلقین کردند، اما ما بی‌اعتنا به این مسائل کارهای کشور را انجام می‌دهیم. اقدامات کوتاه و مثبت دولت باعث شده که امید به مدیریت دولت جدید برای رفع مشکلات افزایش پیدا کند و مردم از این اقدامات استقبال می‌کنند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر