کد خبر: 117612
A
ادعاهای جالب یک اصولگرای انقلابی:

انبارلویی: آمریکا با کسری بودجه و «چاپ بی‌حساب و کتاب پول» مواجه است/ حاشیه شهرها و ایالت‌های آمریکا مملو از کارتن‌خواب‌ است

معاونت سیاسی حزب موتلفه اسلامی نوشت: آمریکایی‌ها در جمع و جور کردن وضع اقتصادی خود با آنکه نفر اول اقتصاد جهان هستند دست‌کمی از ما ندارند. آن‌ها در سیاه‌چاله «کسری بودجه» ، «چاپ بی‌حساب و کتاب پول» و «بدهی دولت» افتاده‌اند. همان چاهی که هر روز برای فروپاشی اقتصادی ما ، مشغول کندن آن هستند.

انبارلویی: آمریکا با کسری بودجه و «چاپ بی‌حساب و کتاب پول» مواجه است/ حاشیه شهرها و ایالت‌های آمریکا مملو از کارتن‌خواب‌ است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدکاظم انبارلویی، معاونت سیاسی حزب موتلفه اسلامی نوشت: آمریکایی‌ها در مقابله نظامی با ایران اسلامی کم آوردند همه نیروی خود را متمرکز در جنگ اقتصادی کرده‌اند.

آقای رئیسی در نطق مهم، انقلابی و شورانگیز خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «آمریکایی‌ها از تحریم اقتصادی به صورت یک ابزار جنگی علیه ملت‌ها استفاده می‌کنند» نحوه اعمال این جنگ و استفاده از ابزارهای آن در وزارت خزانه‌داری آمریکا بارگذاری می‌شود.

آمریکایی‌ها در اعمال سیاست‌های تجاوزکارانه اقتصادی خود خواب فروپاشی از درون علیه ملت ایران را می‌بینند. استراتژیست‌های آن‌ها می‌گویند: ما باید ایرانی‌ها را با «رکود تورمی» به فلاکت اقتصادی بیندازیم. آن‌ها مشغول اخلال در نظام تصمیم‌گیری اقتصادی ما هستند. آن‌ها می‌گویند سیاست‌های تورم‌زا و رکودآفرین کم‌هزینه‌ترین ابزار برای فروپاشی از درون است.

آن‌ها می‌خواهند بگویند؛ ایرانی‌ها راه حلی برای رفع مشکل «بیکاری» و مهار «تورم» و بیرون رفتن از «رکود» ندارند. تحریم‌های هدفمند و به قول آن‌ها هوشمند «نظام قاعده‌گذاری‌های اساسی» برای رسیدن به «ثبات» اقتصادی و ثبات بازار را هدف قرار داده است.

البته خود آمریکایی‌ها در جمع و جور کردن وضع اقتصادی خود با آنکه نفر اول اقتصاد جهان هستند دست‌کمی از ما ندارند. آن‌ها در سیاه‌چاله «کسری بودجه» ، «چاپ بی‌حساب و کتاب پول» و «بدهی دولت» افتاده‌اند. همان چاهی که هر روز برای فروپاشی اقتصادی ما ، مشغول کندن آن هستند.

حاشیه شهرها و ایالت‌های آن‌ها مملو از کارتن‌خواب‌هایی است که شب و روز را در کنار خیابان‌ها به‌سر می‌برند. به لحاظ سیاسی، مردم از سروکول کنگره و کاخ سفید به هنگام انتقال قدرت به بایدن بالا رفتند و یک افتضاح سیاسی را به جای انتخاب سیاسی به نمایش گذاشتند. به لحاظ نظامی با خفت و خواری از افغانستان فرار کردند و به زودی از عراق هم فرار خواهند کرد.

دولت آقای رئیسی اگر بر ممشای بیانیه گام دوم و نیز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کند به زودی «رکود تورمی» را پشت سر خواهد گذاشت.

وزرا و رؤسای دستگاه‌ها به‌جای این‌که «مدیر هزینه» باشند، باید در اندازه «مدیر درآمد» ظاهر شوند و جلوی هرزرفت «منابع» را بگیرند تا بتوانند به کسری بودجه و نیز معضل کاهش ارزش پول ملی غلبه کنند. تیم هماهنگ اقتصادی دولت با تصمیم‌گیری واحد و تئوری عملی واحد، داغ فروپاشی از درون را به دل آمریکایی‌ها خواهند گذاشت به شرطی که دولت و مجلس بر سبیل سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبری حرکت کنند.مهمترین وظیفه تیم اقتصادی دولت اهتمام به ساماندهی مالیه عمومی و بازیافت منابع جدید مالی است.

یکی از رهنمودهای کلیدی رهبری به دولت آقای رئیسی در دیدار هیئت دولت این بود که فرمودند: «حل مشکلات اقتصادی را موکول به رفع تحریم‌ها نکنید. فرض را بر این بگذارید تحریم‌ها همیشگی است.»

و نیز فرمودند : «راه حل موقتی و مُسکّن را کنار بگذارید دنبال راه‌حل اساسی باشید. جلوی خلق پول و افزایش نقدینگی را بگیرید برای تورم بالا، کاهش ارزش پول ملی و بهبود وضع کسب و کار برنامه‌ریزی کنید.»

خوشبختانه اراده‌ای در دولت دیده می شود که از نوعی استغناء از مذاکرات با نتیجه‌گیری صفر و وعده‌های روی کاغذ حکایت دارد.

این اراده در سفر وزیرخارجه به نیویورک وملاقات با رهبران سیاسی دنیا و طرف‌های درگیر با ما در برجام به خوبی ملموس است. همچنین این اراده در نطق انقلابی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل طرف‌های ما در برجام به‌ویژه آمریکا دیده می شود و دشمن را به انفعال کشانده است. اعلام صریح این‌که؛ «در مذاکراتی که لغو همه تحریم‌ها در آن نباشد شرکت نمی‌کنیم» آب پاکی را بر روی دست‌های ناپاک آمریکا و سه کشور شرور اروپایی ریخته است.

با نصب مسئولین دلسوز، مردمی، پاکدست و انقلابی یک امیدواری در مردم پدید آمده است که در تحول در مدیریت اجرایی مشکلات یکی پس از دیگری حل می‌شود.

دولت رئیسی باید با سرعت بخشیدن به سیر این تحول، دشمن را در توطئه‌هایی که طراحی کرده است ناامید و مردم را به بازسازی انقلابی و عقلانی و فکورانه نظام اجرایی و نظام دانایی در کشور بیش از پیش امیدوار کند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر