کد خبر: 117627
A

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: کشورهای غربی التماس می کنند که جمهوری اسلامی سر میز مذاکره حاضر شود/ عجله ای برای آغاز مذاکره نداریم/ دست برتر در مذاکرات آینده را ایران دارد

مقتدایی گفت: ایران نه با عجله و شتاب زده بلکه برمبنای منطق، استدلال و استفاده صحیح از زمان در حال ارزیابی عملکرد طرف های غربی و آمریکایی است. همانطور که وزیر امور خارجه اعلام کرده است که مذاکرات به زودی از سر گرفته خواهد شد اما این به زودی زمانی خواهد بود که منافع ملت ایران تامین شود اگر منافع ملت ایران تامین شود مذاکرات دوباره از سرگرفته خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: کشورهای غربی التماس می کنند که جمهوری اسلامی سر میز مذاکره حاضر شود/ عجله ای برای آغاز مذاکره نداریم/  دست برتر در مذاکرات آینده را ایران دارد

به گزارش دیده بان ایران, «عباس مقتدایی»، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه معادلات منطقه و جهان تغییر کرده است و دیگر زمان زورگویی اروپا و آمریکا در مذاکرات نیست گفت: زمانی که غرب تعیین تکلیف می کرد و برای خواسته های خودش به جمهوری اسلامی ایران فشار می آورد گذشته است، اکنون هم اوضاع خاورمیانه و غرب آسیا متفاوت شده است و هم شرایط جمهوری اسلامی ایران متفاوت از قبل است.

وی با بیان اینکه ایران تواسته است چنبره خطرناکی را که آمریکایی ها ایجاد کرده بودند را کاملا متوقف کند، ادامه داد: فشار حداکثری غرب به ایران متوقف شده است و شرایط به گونه ای شده که کشورهای غربی التماس می کنند که جمهوری اسلامی ایران اجازه دهد تا مذاکرات از سر گرفته شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه مقامات ایرانی به هیچ عنوان به دنبال انتقام گیری یا وقت کشی به بهانه مذاکرات نیستند تصریح کرد: ایران به دنبال مذاکرات ثمرده است مذاکراتی که نتیجه آن تامین منافع ملت ایران باشد، همه تحریم ها برطرف و فشارهای ظالمانه کشورهای اروپایی و آمریکایی خاتمه پیدا کند و در این مسیر از هر فرصتی استفاده کرده و ثانیه ها را نیز مغتنم خواهیم شمرد.

مقتدایی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی دست برتر در مذاکرات آینده را دارد ادامه داد: ایران باید بررسی کند تا مشخص شود آیا آمریکای بدعهد و پیمان شکن واقعا به دنبال مذاکره است یا می خواهد بار دیگر فریبکاری کند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال ارزیابی کشورهای اروپایی است تا ببیند آیا فریبکاری های کشورهای غربی همچون انگلیس و فرانسه تداوم دارد یا از فرصت سوزی هایی که انجام دادند درس عبرت گرفتند عنوان کرد: ایران نه با عجله و شتاب زده بلکه برمبنای منطق، استدلال و استفاده صحیح از زمان در حال ارزیابی عملکرد طرف های غربی و آمریکایی است. همانطور که وزیر امور خارجه اعلام کرده است که مذاکرات به زودی از سر گرفته خواهد شد اما این به زودی زمانی خواهد بود که منافع ملت ایران تامین شود اگر منافع ملت ایران تامین شود مذاکرات دوباره از سرگرفته خواهد شد.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر