کد خبر: 117631
A

زاکانی در انتخاب مدیران شهرداری، سر یاران قالیباف و کارکنان شهرداری را بی کلاه گذاشت!

به زودی از تعداد زیادی از مدیران زاکانی در شهرداری تهران رونمایی می‌شود. مدیرانی که هیچ‌کدام از بدنه شهرداری نیستند. این درحالی است که علیرضا زاکانی در زمانی که برنامه خود را در صحن شورای شهر ارایه می‌کرد در پاسخ به نگرانی برخی از اعضای شورای شهر تهران درخصوص ورود اتوبوسی مدیران از بیرون شهرداری گفت اولویتش استفاده از نیروهای داخل شهرداری است اما انتصابات اولیه او این نگرانی را ایجاد کرده که او به وعده‌اش پایبند نیست.

زاکانی در انتخاب مدیران شهرداری، سر یاران قالیباف  و کارکنان شهرداری را بی کلاه گذاشت!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به زودی از تعداد زیادی از مدیران زاکانی در شهرداری تهران رونمایی می‌شود. مدیرانی که هیچ‌کدام از بدنه شهرداری نیستند.

این درحالی است که علیرضا زاکانی در زمانی که برنامه خود را در صحن شورای شهر ارایه می‌کرد در پاسخ به نگرانی برخی از اعضای شورای شهر تهران درخصوص ورود اتوبوسی مدیران از بیرون شهرداری گفت اولویتش استفاده از نیروهای داخل شهرداری است اما انتصابات اولیه او این نگرانی را ایجاد کرده که او به وعده‌اش پایبند نیست.

قالیبافی‌های ناامید 

یکی از بخش‌هایی که تا پیش از این تصور می‌شد، در دوره جدید مدیریت شهری پایتخت، دست بالا را داشته باشند، یاران محمدباقر قالیباف شهردار ادوار طولانی حکمرانی اصولگرایان بر شورای شهر و رییس فعلی مجلس شورای اسلامی بود. این روزها برای این طیف در شهرداری روزهای خوبی نیست.

نگرانی‌ای که از روز اول اعضای شورای شهر تهران که وفادارتر به قالیباف بودند درصحن شورا مطرح کردند.ناصر امانی یکی از اعضای شورای شهر تهران بود که از همان نخست این دغدغه را با زاکانی مطرح کرد. او در نخستین سخنانش در صحن شورای شهر تهران گفت: بعد از انقلاب همیشه از بیرون به شهرداری آمدند و این ایرادی ندارد. شما نیز وارد شهرداری تهران خواهید شد. اما اکنون شهرداری تهران به بلوغی رسیده است که می‌گوید من می‌توانم شهردار تهران و مدیران را از بدنه خود عرضه کنم. او ادامه داد: بدنه شهرداری تهران نگران هستند. از آقای زاکانی می‌خواهیم اینجا موضع خود را پشت این تریبون نسبت به این موضوع روشن کنند. به پرسنل شهرداری در زمان انتخابات قول دادیم و گفتیم به شما اعتماد داریم، لذا خواهش می‌کنم موضع خود را در این زمینه روشن کنید و به بدنه شهرداری آرامش دهید که آنها نگران نباشند.

زاکانی آن زمان در پاسخ به نگرانی برخی از اعضای شورای شهر تهران تاکید کرد که به جای ورود افراد ناآشنا به شهرداری که نیاز به کارآموزی دارند از نیروهای متخصص شهرداری استفاده می‌کند.

ناصر امانی روز گذشته به «اعتماد»درباره انتصابات و بی‌اطلاعی برخی از اعضای شورای شهر از لیست‌هایی که منتشر می‌شود،گفت:انتخابات مستقل معاونان شهردار،حق شهردار تهران است که بارسنگین مسوولیت اداره شهر را بر عهده دارد.اما انتظار می‌رود در رده‌های مدیریتی پایین‌تر از بدنه شهرداری استفاده شود اما همه انتصابات در اختیار شهردار تهران است و شورا می‌تواند تنها نقش مشورت‌ دهنده داشته باشد. درخصوص اطلاع از انتصابات هم قرار شده است که جلسات هم‌اندیشی با شهردار برگزار شود تا در این جلسات اعضای شورا از این موضوعات مطلع و دیدگاه‌های خود را بیان کنند. 

اخبار غیررسمی از مدیران آینده شهر 

شنیده‌ها حکایت از این دارد که لطف‌الله فروزنده هم به زودی به عنوان معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران از زاکانی حکم می‌گیرد و او توانسته مشکل بازنشستگی‌اش را حل کند. فروزنده معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دولت دهم و سخنگویی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی را درکارنامه خود دارد.

گفته می‌شود جلال بهرامی، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها هم قرار است جایگزین مجتبی یزدانی در معاونت خدمات شهری شود. معاون قالیبافی که در4 ساله مدیریت اصلاح‌طلبان توانست صندلی خود را حفظ کند. مجتبی شفیعی منتقد قدیمی پل طبقاتی صدر و از مدیران منتقد قالیباف در حوزه ترافیک هم برای معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در نظر گرفته شده است هرچند که سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران این موضوع را در گفت‌وگو با تسنیم تکذیب کرده اما به نظر می‌رسد حضور او در این معاونت قطعی شده است.به گفته تشکری انتخاب مدیران حق شهردار است و شورا می‌تواند در این زمینه مشورت بدهد و در صورت خواست شهردار اطلاعات لازم را به اشتراک بگذارد. ما هم همین کار را انجام دادیم و بنا به خواست شهردار دیدگاه‌های خود را بنا به تجربه‌ای که در این سال‌ها کسب کرده‌ایم مطرح کرده‌ایم و این برای کمک به تصمیم بهتر شهردار بوده نه دخالت در تصمیم و طبیعتا تصمیم نهایی بر عهده شهردار است و ما نیز اطلاعاتی را که در اختیار داریم به آقای شهردار ارایه می‌کنیم و شهردار هم بزرگوارانه نظر ما را خواستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر