کد خبر: 117660
A
در گفت وگو با دیده بان ایران مطرح شد:

محسنی بندپی در واکنش به عدم صدور مجوز سینوفارم کودکان: هر زمان گزارشی از عوارض شدید واکسن سینوفارم برای زیر ۱۸ ساله‌ها دریافت کردیم آن‌موقع نگران باشیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به عدم صدور مجوز سینوفارم کودکان توسط سازمان جهانی بهداشت گفت: هر زمان گزارشی از عوارض شدید این واکسن به کودکان را دریافت کردیم آن‌موقع باید نگران تجویز این واکسن باشیم. در دو روز گذشته مسعود پزشکیان نماینده تبریز با اظهار نگرانی از بی توجهی مسئولان وزارت بهداشت در خصوص واردات واکسنی که هنوز مجوزهای وزارت بهداشت را نگرفته است؛ گفته بود:از کجا معلوم واکسنی که چین به ما می‌دهد همانی باشد که به کودکان خود تزریق کرده است

محسنی بندپی در واکنش به عدم صدور مجوز سینوفارم کودکان: هر زمان گزارشی از عوارض شدید واکسن سینوفارم برای زیر ۱۸ ساله‌ها دریافت کردیم آن‌موقع نگران باشیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «هر زمان گزارشی از عوارض شدید این واکسن به کودکان را دریافت کردیم آن‌موقع باید نگران تجویز این واکسن باشیم» این جمله را محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات منتقدان عدم دریافت مجوز و استاندارد نبودن واکسیناسیون بیان کرده اند. 

خبری که از زمان انتشارش نگرانی‌های زیادی برای والدین به‌وجود آورده است که چرا با وجود این‌که این واکسن در سازمان بهداشت جهانی برای افراد زیر 18 ساله تایید نشده است، مسئولان ایرانی  در پی واکسینه کردن کودکان زیر ساله با این واکسن هستند؟

محمدعلی محسنی‌بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعاهای چند باره وزیر بهداشت دولت سیزدهم مبنی بر این‌که تا دو هفته دیگر درصد واکسیناسیون در کشور به 70 درصد خواهد رسید، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: روندی که طی یکی دو ماه گذشته در امر واکسیناسیون داشتیم بسیار قابل توجه بوده است. من خودم با آقای وزیر صحبت کردم و از ایشان بابت زحمات و تلاش‌هایی که در امر واکسیناسیون کرده‌اند، تقدیر و تشکر به عمل آوردم. اگر به همین شکل روند واکسیناسیون ادامه پیدا کند، عملا زودتر از دهه فجر به آن حد نصاب خواهیم رسید. آقای وزیر هم تاکید فرمودند که تا پایان مهرماه به 70 درصد خواهیم رسید. حالا 60 یا 70 یا 80 درصد واکسیناسیون درصدهایی است که همه کشورها در جهان در جهت معنی‌دار بودن روند واکسیناسیون گزارش می‌دهند. بنده معتقد هستم که تا اواخر مهر و حداکثر تا اوایل آبان به 70 درصد واکسیناسیون در کشور خواهیم رسید. البته در این میان مراکز تولید واکسن داخلی هم همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

این نماینده مجلس در واکنش به اظهارات دو روز گذشته مسعود پزشکیان مبنی بر این‌که از کجا معلوم واکسنی که چین به ما می‌دهد همانی باشد که به کودکان خود تزریق کرده است، بیان کرد: حتما در بحث واردات واکسن سینوفارم برای کودکان در تفاهم‌نامه این موضوع مشخص‌شده است. بدین صورت نیست که ما واکسن بالای 18 سال را برای کودکان تزریق کنیم. بنابراین قطعاً وزارت کشور و کارشناسان مربوطه که پیگیر واردات واکسن در چین و دیگر کشورها هستند، به گروه سنی مخاطب خودشان توجه خواهند کرد. این‌که از کجا متوجه می‌شویم، کارشناسان ما باید پاسخگوی این سوال باشند.

وی در پایان افزود: اگر این واکسن مثل سایر واکسن‌‍ ها در کشورهای توسعه‌یافته و یا کشورهای همسایه برای کودکان استفاده شده و خطراتی را گزارش نکرده‌اند، به‌نظر بنده نباید زیاد نگران این قضیه باشیم که در کشور ما خدایی‌نکرده کودکان دچار این قضیه می‌ شوند. بنابراین وقتی چین برای کودکان‌ خود از همین واکسن استفاده کرده، ضرورتی برای نگرانی والدین وجود ندارد. هر زمان گزارشی از عوارض شدید این واکسن به کودکان را دریافت کردیم آن‌موقع باید نگران تجویز این واکسن باشیم.

منبع: دیده بان ایران- نازیلا معروفیان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر