کد خبر: 117801
A

علم الهدی: در برابر تهمت های یک مشت افراد ضد انقلاب بی تفاوت نباشید

علم الهدی :اگر در مقام تبیین، دشمن به ما حمله کرد نباید جا بزنیم و عقب نشینی کنیم و باید در موضع خود ایستاده و پافشاری کنیم.

علم الهدی: در برابر تهمت های یک مشت افراد ضد انقلاب بی تفاوت نباشید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در روز اربعین امسال حکم جهاد «تبیین» دادند لذا بر همه قلم به دستان، صاحبان رسانه موثر در فضای مجازی و آمران به معروف و ناهیان از منکر واجب است به این حکم عمل کنند.

وی ادامه داد: تناسب بیان چنین حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب، اربعین ثارالله و تقارن آن با خاتمه فصل اسارت اهل بیت (ع) بود، جهادی که اهل بیت حضرت امام حسین (ع) در فصل اسارت خود انجام دادند جهاد تبیین بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اهل بیت (ع) آنقدر در تبیین قوی بودند که با سه جمله خود در موقعیت های مختلف توفانی به پا می کردند، عمده رسالت حضرت زینب (س) و اهل بیت (ع) در جریان اسارت، تبیین یعنی بیان کردن فلسفه کربلا و واقعه عاشورا و حرکت حضرت امام حسین (ع) بود و آنچنان این وقایع را با قدرت و عظمت تبیین کردند که نظیرش هنوز در تاریخ ظاهر نشده است.

وی افزود: جملاتی که دختر چهار ساله حضرت امام حسین (ع) در قتلگاه بیان کرد، توفانی به پا نمود و کسانی که در برابر خطبه های حضرت امام حسین (ع) به ایشان سنگ انداختند، در برابر این دختر چهار ساله به پهنای صورت اشک می ریختند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر خطبه حضرت زینب (س) در شام و در دروازه کوفه نبود، قیام حضرت امام حسین (ع) در همان کربلا و بی نتیجه باقی می ماند، همین خطبه روز به روز جهانگیرتر شد و همه ابعاد زندگی اجتماعی مردم را تحت تاثیر قرار داد.

وی گفت: امروز نیازمند چنین تبیینی هستیم، درست نیست که در برابر افتراها، جنایت ها و تهمت های یک مشت افراد ضد انقلاب داخل و خارج از کشور نسبت به اصول و اساس انقلاب و نظام، بی تفاوت باشیم.

امام جمعه مشهد افزود: فرمان رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین است و باید در برابر توهین‌ها و افتراها روشنگری نمود و حتی از احساسات و عاطفه بهره گرفت و دشمن را عقب راند و از اساس نظام و انقلاب دفاع کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ۲ شرط برای جهاد تبیین گذاشتند، شرط اول اینکه با بداخلاقی وارد نشوید و به طرف مقابل جسارت و اهانت نکنید، تبیین باید همراه با منطق و استدلال باشد، علاوه بر آن افشاگری نسبت به فرد انقلابی که با ما اختلاف سلیقه دارد، نوعی خودزنی و زیرپای خود را خالی کردن است، تبیین باید افشای حقایق در برابر سم پاشی ها باشد.

آیت الله علم الهدی گفت: شرط دوم جهاد تبیین، استمرار در تبیین حقایق است، اگر در مقام تبیین، دشمن به ما حمله کرد نباید جا بزنیم و عقب نشینی کنیم و باید در موضع خود ایستاده و پافشاری کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر