کد خبر: 117838
A

نماینده مجلس: جمهوری اسلامی قدرت بلامنازع در منطقه است

احمد راستینه نوشت: موضع‌گیری حجت‌الاسلام رئیسی در سازمان ملل متحد فصل جدیدی از روابط گسترده جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت بلامنازع منطقه را به کشورهای دنیا نشان داد. مواضعی که رئیس‌جمهور اتخاذ کرد، سرآغاز تعریف رویکرد جدید جمهوری اسلامی برای روابط گسترده با دنیا و پایان دادن به زورگویی‌های نظام سلطه است.

نماینده مجلس: جمهوری اسلامی قدرت بلامنازع در منطقه است
به گزارش دیده بان ایران؛ احمد راستینه نماینده شهرکرد در مجلس یازدهم در روزنامه وطن امروز وابسته به مهرداد بذرپاش نوشت: یکی از اتفاقات مهم اجلاس اخیر سازمان ملل سخنرانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران بود. حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی نه در جایگاه پاسخگو بلکه در جایگاه مطالبه‌گر از حقوق ملت ایران حضور پیدا کرد و حقوق حقه ملت ایران که سال‌های متمادی به خاطر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه متوقف شده بود و سال‌های متمادی این حقوق به صورت جدی پیگیری نمی‌شد، دنبال شد و ما مطالبه‌گری انقلابی را یکبار دیگر از زبان یک رئیس‌جمهور در صحن سازمان ملل شاهد بودیم. 
امروز همه قدرت‌های دنیا فهمیده‌اند با توجه به تحولات منطقه‌، پیروز جریانات مختلف منطقه، جمهوری اسلامی است و علاوه بر آنکه توانسته جریان تکفیری - عربی منطقه را شکست دهد، جریان مقاومت را هم تقویت کرده و کشورهای دوست و همراه و همسایه را در راستای رسیدن به نقطه وحدت همراه و یکدست کرده است. 
وقتی در اجلاسیه سازمان همکاری شانگهای، جمهوری اسلامی ایران توانست اعتماد کشورها را برای عضویت رسمی در آن سازمان به دست آورد معنایش آن است که دیگر دوران زیاده‌خواهی‌های آمریکا و گرفتن امتیاز یکطرفه به سر آمده و همه دنیا متفق‌القول معتقدند که باید حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند. حضور حجت‌الاسلام رئیسی در سازمان شانگهای و عضویت رسمی ایران در این اجلاس نشان داد دوران تلاش برای به انزوا کشاندن جمهوری اسلامی تمام شده و امروز فرصت گرانبهایی برای ایران در منطقه برای ارتباطات گسترده با کشورهای همسایه و منطقه و همچنین رفع تنش‌ها و آسیب‌های اجتماعی موجود در منطقه به وجود آمده است. موضع‌گیری حجت‌الاسلام رئیسی در سازمان ملل متحد فصل جدیدی از روابط گسترده جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت بلامنازع منطقه را به کشورهای دنیا نشان داد. مواضعی که رئیس‌جمهور اتخاذ کرد، سرآغاز تعریف رویکرد جدید جمهوری اسلامی برای روابط گسترده با دنیا و پایان دادن به زورگویی‌های نظام سلطه است. پیام روشن و شفاف جمهوری اسلامی در اجلاس سازمان ملل از زبان رئیس‌جمهور اعلام شد و کشورهای دنیا باید بخوبی این پیام را متوجه شوند و از این پس روابط خود و حقوق حقه ملت‌ها را براساس پیام روشن جمهوری اسلامی ایران تنظیم کنند؛ حجت‌الاسلام رئیسی در مواضع خود نشان داد پس از 8 سال تسامح و انفعال در دستگاه دیپلماسی، سیاست خارجی فعالانه و اثربخش و نوینی براساس آرمان‌های انقلاب اسلامی آغاز شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر