کد خبر: 117863
A

سعید جلیلی از عضویت در دولت ناامید شد/ برنامه هایم را در اختیار دولت قرار خواهم داد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وظیفه خودمان می‌دانیم همانطور که برنامه‌ها و نکاتی را نسبت به کلیات مسائل کشور تقدیم دولت کردیم، حالا نسبت به بخش‌ها، سازمان‌ها و حتی معاونت‌های دستگاه‌ها برنامه‌هایی که آماده شده است را نیز تقدیم کنیم.

سعید جلیلی از عضویت در دولت ناامید شد/ برنامه هایم را در اختیار دولت قرار خواهم داد

به گزارش دیده بان ایران؛ نشست مشترک کارگروه کشاورزی دولت سایه با سرپرست جدید سازمان تعاون روستایی در دفتر سعید جلیلی برگزار شد.

سازمان تعاون روستایی، متولی بخش خصوصی تعاونی‌های روستایی است که رسالت اصلی آن، ایجاد تعامل میان تعاونی‌های کشاورزی و کشاورزان با دستگاه‌های دولتی است.

عضو شورایعالی امنیت ملی در این نشست با بیان اینکه اصل بر نتیجه گرفتن از کارهاست، گفت: تلاش همه ما این باید باشد که دولت را چه در کلیات و چه در جزئیات و بخش‌های میانی کمک کنیم تا با انتخاب های درست و اتخاذ سازوکارهای صحیح نتیجه های لازم در زمان خودش حاصل شود.

وی در این باره افزود: وظیفه خودمان می‌دانیم همانطور که برنامه‌ها و نکاتی را نسبت به کلیات مسائل کشور تقدیم دولت کردیم، حالا نسبت به بخش‌ها، سازمان‌ها و حتی معاونت‌های دستگاه‌ها برنامه‌هایی که آماده شده است را نیز تقدیم کنیم تا ان‌شاءالله مورد استفاده قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های متخصص و دارای دانش و تجربه، خاطرنشان کرد: همانطور که برای جلوگیری از هدررفت یک محصول از تولید تا مصرف، دغدغه داریم و تلف شدن آن موجب ناراحتی می‌شود، همین دغدغه باید نسبت به منابع انسانی نیز وجود داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به استفاده مسئولان دولت جدید از تجربیات و مطالعات صورت گرفته در سالهای اخیر، اظهار داشت: فعالیت‌های کارگروه‌های کشاورزی و روستای دولت سایه در سالهای اخیر با تاکید بر دو راهبرد اشتغال‌زایی و ارزآوری صورت گرفته است و امید داریم که نتایج حاصل از این فعالیت‌ها بتواند کمک مناسبی به مسئولان سازمان تعاون روستایی کند.

جلیلی عنوان داشت: اگر در سازمان تعاون روستایی از هدایت، حمایت و نظارت سخن می‌گوییم شاخص ارزیابی این است که این فرآیند منجر به ایجاد چه میزان اشتغال در سال می‌شود؟

وی افزود: همکاران ما مفصل روی این موضوعات کار کرده اند و مشخص کرده‌اند که در بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر شیلات، باغداری و... چه میزان ظرفیت واقعی ایجاد شغل وجود دارد و راهکارهای رسیدن به وضعیت بهتر را نیز به صورت کارشناسی پیشنهاد داده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اهمیت ارزآوری در بخش‌های مختلف دستگاه‌های دولتی تصریح کرد: رفع ضعف سالهای گذشته و پیشرفت محسوس، با جهش در معیارهایی نظیر ارزآوری محقق خواهد شد؛ بنابراین یک رویکرد این است که برای مثال وزارت کشاورزی بگوید چون نفت کم فروختیم و بودجه کم دادید نتوانستم بذر و سم و کود وارد کنیم پس انتظار محصول بیشتر از ما نداشته باشید اما یک حالت دیگر این است که بگوییم چون امسال تحریم بودیم یا نخواستیم نفت بفروشیم ارزآوری مان باید از محل صادرات محصولات کشاورزی محقق شود.

جلیلی با اشاره به اهمیت حمایت دولت از کشاورزان گفت: حمایت از کشاورزان به دنبال احقاق حقوق اساسی آنها به وجود خواهد آمد؛ اگر 25 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند، متناسب با این جمعیت باید حمایت‌ها و هدایت نقدینگی و ... صورت بگیرد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل برخی اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها با مقاصد خاص، گفت: چتر تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها باید فراگیر باشد و عمده جمعیت هدف خود را پوشش دهد.

عضو شورایعالی امنیت ملی خطاب به رئیس سازمان تعاون روستایی گفت: ماحصل تجربیات و مطالعات خود را در اختیار شما قرار می‌دهیم و البته به همان نسبت سایه به سایه شما را دنبال خواهیم کرد و مطالبه خواهیم کرد. امیدواریم که شاهد موفقیت های شما باشیم و روز به روز نتایج بهتری حاصل شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر