کد خبر: 117904
A

اطلاعات ارتش اسرائیل: ایران فعلاً در جایگاهی نیست که بتواند «بمب اتم» تولید کند/ بازه زمانی برای ساخت بمب اتم ایران دو سال است

این مقام اسرائیلی گفت: «حجم اورانیوم غنی شده به اندازه‌ای است که پیش از این شاهد نبودیم و این نگران کننده است. در عین حال، در دیگر جنبه‌های پروژه هسته‌ای ایران، چه در پروژه تسلیحات (اتمی)، چه در بخش مالی و یا در بخش‌های دیگر، شاهد هیچ پیشرفتی نبودیم بنابراین بازه زمانی (برای ساخت بمب اتم) که همچنان دو سال است، تغییری نکرده است. زیرا حتی از لحظه‌ای که گریز داشته باشید، همچنان مسیر طولانی تا ساخت بمب وجود دارد».

اطلاعات ارتش اسرائیل: ایران فعلاً در جایگاهی نیست که بتواند «بمب اتم» تولید کند/ بازه زمانی برای ساخت بمب اتم ایران دو سال است

به گزارش دیده بان ایران؛ «تمیر هایمن» مدیر اداره کل اطلاعات ارتش اسرائیل طی مصاحبه با خبرگزاری «والا»  اعلام کرد که تهران به هیچ عنوان به سطح اورانیوم غنی‌شده مورد نیاز برای ساخت یک سلاح اتمی نزدیک نشده است.

این مقام اسرائیلی همچون دیگر مقام‌های این رژیم از غنی‌سازی اورانیوم ایران ابراز نگرانی کرد و گفت علی‌رغم آن که ایران به مقدار «نگران‌کننده‌ای» از اورانیوم غنی شده دست یافته است، اما در جایگاهی نیست که بتواند یک بمب اتم تولید کند.

هایمن ادامه داد: «حجم اورانیوم غنی شده به اندازه‌ای است که پیش از این شاهد نبودیم و این نگران کننده است. در عین حال، در دیگر جنبه‌های پروژه هسته‌ای ایران، چه در پروژه تسلیحات (اتمی)، چه در بخش مالی و یا در بخش‌های دیگر، شاهد هیچ پیشرفتی نبودیم بنابراین بازه زمانی (برای ساخت بمب اتم) که همچنان دو سال است، تغییری نکرده است. زیرا حتی از لحظه‌ای که گریز داشته باشید، همچنان مسیر طولانی تا ساخت بمب وجود دارد».

این مقام اسرائیل در ادامه با اشاره به این موارد افزود: «تا جایی که ما می‌دانیم، تغییری در دستورالعمل صورت نگرفته است و آن‌ها به سوی گریز هسته‌ای نمی‌روند. آن‌ها در حال حاضر به سمت (ساخت) بمب حرکت نمی‌کنند و ممکن است در آینده‌ای دور چنین چیزی رخ دهد».

مدیر اداره کل اطلاعات ارتش اسرائیل در ادامه گزینه‌های را که ممکن است ایران در پیش بگیرد، ارائه داد و مدعی شد که جمهوری اسلامی سه گزینه پیش رو دارد و یکی از آن‌ها احیای برجام است و گزینه دیگر تلاش برای تقویت توافق است و گزینه سوم «سرکشی بی‌سابقه» است که شامل تداوم غنی‌سازی اورانیوم و تولید سلاح می‌شود./ اسپوتنیک

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر