کد خبر: 117921
A

سلیمی نمین: الهام علی‌اف آن‌قدر انسان کوچکی است که حتی لایق اظهارنظر هم نیست / در تاریخ ویل‌دورانت آمده «صهیونیست‌ها» آدم های خبیثی هستند

تحلیلگر اصولگرا گفت: «الهام علی‌اف آن‌قدر انسان کوچکی است که حتی اظهارنظر درباره او نیز نیازی نیست زیرا او به‌ هیچ‌وجه در عالم سیاست مطرح نیست. تحرکات اخیر در جمهوری آذربایجان روشی است که صهیونیست‌ها سال‌هاست پی گرفته‌اند. آنها خیلی پیش از اینها در فروپاشی عثمانی سعی کردند اندیشه پان‌ترکیسم را به وجود بیاورند و می‌بینید که شورای علی پان‌ترکیسیم در ترکیه از سوی صهیونیست‌ها اداره می‌شود. صهیونیست‌ها جنایات بسیاری را رقم زدند تا بتوانند بر احساسات ملی‌گرایانه ملت‌ها تسلط یابند. اکنون هم همین‌کار را می‌کنند».

سلیمی نمین: الهام علی‌اف آن‌قدر انسان کوچکی است که حتی لایق اظهارنظر هم نیست / در تاریخ ویل‌دورانت آمده «صهیونیست‌ها» آدم های خبیثی هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ به گفته بسیاری از تحلیلگران تحرکات اخیر جمهوری آذربایجان با هدایت رژیم صهیونیستی است و ایران با علم به این موضوع از هیچ اقدامی برای مقابله با چنین تحرکاتی فروگذار نخواهد کرد. حالا پرسش این است گستاخی اخیر الهام‌ علی‌اف چه هدفی را دنبال می‌کند و صهیونیست‌ها در این بین چه نقشی را ایفا می‌کنند؟

 

عباس سلیمی‌نمین، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به سایت «فردا» گفت: «الهام علی‌اف آن‌قدر انسان کوچکی است که حتی اظهارنظر درباره او نیز نیازی نیست زیرا او به‌ هیچ‌وجه در عالم سیاست مطرح نیست. تحرکات اخیر در جمهوری آذربایجان روشی است که صهیونیست‌ها سال‌هاست پی گرفته‌اند. آنها خیلی پیش از اینها در فروپاشی عثمانی سعی کردند اندیشه پان‌ترکیسم را به وجود بیاورند و می‌بینید که شورای علی پان‌ترکیسیم در ترکیه از سوی صهیونیست‌ها اداره می‌شود. صهیونیست‌ها جنایات بسیاری را رقم زدند تا بتوانند بر احساسات ملی‌گرایانه ملت‌ها تسلط یابند. اکنون هم همین‌کار را می‌کنند».

او ادامه داد: «صهیونیست‌ها همواره شرور بوده‌اند. وقتی تاریخ ویل‌دورانت را می‌خوانیم، می‌بینیم که‌ صهیونیست‌ها در تاریخ موجوداتی خبیث، برهم‌زننده امنیت جوامع و نادرستی بوده‌اند. حتی آنها در محله‌هایی خاص نگه‌داری می‌شدند و حق ارتباط با مسیحیان را نداشتند و پارچه‌هایی بر خانه‌هایشان نصب می‌شد که همه متوجه شوند در این خانه‌ها صهونیست‌ها زندگی می‌کنند. آنها در طول تاریخ فساد می‌کردند، ربا می‌دادند، برده‌فروشی می‌کردند و هر کار خبیثانه‌ای که فکرش را بکنید از دست آنها برمی‌آمد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اوضاع امروز بیان کرد:  «صهیونیست‌ها در مقطع کنونی تنها را خروج از انزوای خود را تجزیه کشورها می‌دانند. آنها اقوام را تحریک به جدایی‌طلبی می‌کنند تا بتوانند سلطه خود را بیشتر کنند؛ در حالی که در تمام کشورها قوم‌های زیادی در کنار هم زندگی می‌کنند و هیچ قومی احساس برتری بر قوم دیگر ندارد و میان مردم معیارهای انسانی حاکم است نه معیارهای قومی. امروز اسرائیلی‌ها می‌خواهند مناسبات جدیدی در منطقه حاکم شود که البته نمی‌توانند. متأسفانه این حالت هم از دوران رضاخان آغاز شد. در آن زمان ترکیه از رضاخان درخواستی مبنی بر در اختیارقراردادن بخشی از خاک ایران به ترکیه را داشت که متأسفانه رضاخان خیانت بزرگی مرتکب شد و بخشی از خاک ایران به ترکیه منتقل شد و عملا ترکیه با هدایت صهیونیست‌ها یک گام به سمت وحدت پان‌ترکیسیتی خود برداشت».

او درباره علت تحرکات اخیر جمهوری آذربایجان هم اظهار کرد: «جمهوری آذربایجان می‌خواهد از طریق تسخیر بخش‌هایی از ارمنستان بر مناطق آذربایجان ایران سلطه پیدا کند که خیالی باطل است اما آنها چنین در سر می‌پرورانند. هرچند مردم جمهوری آذربایجان هم پذیرای این تحرکات دولت خود نخواهند بود و گرچه علی‌اف معترضان را به زندان می‌اندازد و هزینه‌های بسیاری بر آنها تحمیل می‌کند، اما حتما مردم جمهوری آذربایجان هم دربرابر سیاست‌های نادرست دولتشان ایستادگی خواهند کرد».

سلیمی‌نمین درباره اینکه آیا آذربایجان با هدایت رژیم صهیونیستی قصد رویارویی با ایران را دارند، تصریح کرد: «خیر؛ حتما آنها توان این کار را هم ندارند و صرفا یک سری اقدامات مذبوحانه انجام می‌دهند که فضا را قدری آشفته کنند وگرنه می‌دانیم که اصلا الهام علی‌اف وزنی در عالم سیاست ندارد و پدرش یعنی حیدر علی‌اف هم آدم کاگ‌ب بود و اراده‌ای از خودش نداشت».

او در پایان درباره رزمایش اخیر نظامی ایران گفت: «قطعا جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد بخشی از خاک ارمنستان جولانگاه صهیونیست‌ها شود. ما اجازه نمی‌دهیم کشوری ثالث به اسم جمهوری آذربایجان در مناسبات مرزی ما با ارمنستان خللی ایجاد کند و برای تأمین امنیت مرزی‌مان از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر