کد خبر: 117971
A

ابراهیم عزیزی: رویکرد دوگانه مجلس نسبت به توافق با آژانس «تهمت» است/ آقای اسلامی گفت توافقنامه ای برخلاف قانون لغو تحریم‌ها انجام نشده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: ما آقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی را به کمیسیون امنیت ملی مجلس دعوت کردیم و توضیحات ایشان را شنیدیم. آنچه که ایشان توضیح دادند و درخصوص توافق فی‌مابین با آژانس، هیچکدام از موارد برخلاف قانون لغو تحریم‌ها نبود.

ابراهیم عزیزی: رویکرد دوگانه مجلس نسبت به توافق با آژانس «تهمت» است/ آقای اسلامی گفت توافقنامه ای برخلاف قانون لغو تحریم‌ها انجام نشده است

به گزارش دیده بان ایران؛ ابراهیم عزیزی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره رویکرد دوگانه مجلس پیرامون توافق میان سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دولت قبل و دولت کنونی، گفت: آن‌هایی که می‌گویند مجلس رویکرد دوگانه داشته است به مجلس تهمت می‌زنند و جای تعجب نیست که عده‌ای از موضع تهمت و حرف‌های ناصواب نسبت به مجلس صحبت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این موضوع هیچ برخورد دوگانه‌ای اتفاق نیفتاده است، مجلس به همان اندازه که خبه دولت دوازدهم بر اجرای قانون تاکید داشت، به همان میزان هم به دولت سیزدهم تاکید دارد و برای مجلس این دولت با دولت قبل هیچ فرقی ندارد. این حرف‌های برخورد دوگانه بی‌انصافی و تهمت است.

عزیزی همچنین بیان کرد: ما آقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی را در این رابطه به کمیسیون امنیت ملی مجلس دعوت کردیم و توضیحات ایشان را شنیدیم. آنچه که ایشان توضیح دادند در خصوص توافق فی‌مابین با آژانس، هیچکدام از موارد برخلاف قانون لغو تحریم‌ها نبود.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی درخصوص این بحث که گفته می‌شود «در قانون مجلس الزام به لغو همه تحریم‌ها آمده در حالی که مذاکرات امروز تنها درخصوص برجام و لغو تحریم‌های برجامی و هسته‌ای است»، اظهار داشت: مجلس راهبرد خود را برای موضوع مقابله با تحریم‌ها کاملا در قانون مشخص کرده و همینطور چارچوب‌هایی که دولت باید روی آن‌ها متمرکز باشد نیز تعیین شده است.

وی افزود: هم لغو تحریم‌ها، هم راستی‌آزمایی و اخذ نتیجه ملموس و هم بازگشت به تعهدات از جمله اقداماتی هستند که دولت باید انجام دهد و این در قانون تبیین شده است.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که «براساس قانون مجلس کدام تحریم‌ها باید برداشته شود؟»، گفت: آنچه که در قانون آمده، گویا و مشخص است./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر