کد خبر: 118001
A

گزینه های استانداری کردستان چه کسانی هستند؟/ رقابت سنگین میان سرداران رحبی، رستگار پناه، نوراللهی با فلاح نیا، قادری، نیری ومیرزایی

تقریبا یک سوم استان ها، استانداران خود را شناخته اند ، قطار انتخاب استانداران هر هفته روزهای یک شنبه و چهارشنبه در ایستگاه هیات دولت می ایستد و دو سه نفری از آن پیاده شده و به استان هدف می روند.

گزینه های استانداری کردستان چه کسانی هستند؟/  رقابت سنگین میان سرداران رحبی،  رستگار پناه، نوراللهی با فلاح نیا، قادری، نیری ومیرزایی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تقریبا یک سوم استان ها، استانداران خود را شناخته اند ، قطار انتخاب استانداران هر هفته روزهای یک شنبه و چهارشنبه در ایستگاه هیات دولت می ایستد و دو سه نفری از آن پیاده شده و به استان هدف می روند. 

استان کردستان نیز از استان هایی است که در روزهای آتی شاهد تغییر آن خواهیم بود، استانی با ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه، ویژه و بی نظیر. با اینکه روش هیات دولت و انتخاب استانداران در این دوره  مورد تعجب و خلاف پیش بینی ها ارزیابی شده است، اما باید به هرحال قائل به استقلال دولت بوده و به انتخاب آن احترام گذاشته شود. 

در استان کردستان نیز افراد متعددی از کارشناسان و مدیران جزء و میانی ادارات استانی و شهرستانی گرفته تا مدیرانی با سابقه خدمت در پست های بالاتر، همه و همه، سودای استانداری را در سر می پرورانند.

 بنابر گزارش دیدبان ایران؛ کردستانِ استراتژیک قطعا شخصی را میخواهد که زیبنده به روحیه تحول خواهی و آینده پژوهی باشد، تعاملات و ارتباطات در سطوح کشوری برایش سهل باشد، سعه صدر داشته باشد، آستانه تحملش بالا بوده و از تنوع افکار و عقاید و سلیقه های متفاوت موجود در کردستان بهره برد، نهاد های امنیتی و اطلاعاتی و نظامی و انتظامی وظایف خود را به نحو احسن و در حد اعلی در کردستان انجام می دهند و زمینه ی لازم برای توسعه و پیشرفت سالهاست که در این خطه فراهم است. 

اما آنچه مهم است آنکه شخصی برگزیده شود و سکان استان را برعهده گیرد که قدر این گوهر را بداند و سر سلسله ی جلیله ی ایثارگری و  فداکاری  کشور را اجر نهد. 

حال با این تفاسیر برخی از گزینه های احتمالی استانداری این استان را با هم مرور می کنیم:

 محمد حسین رجبی: 

از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمنده و ایثارگر است، ۲۲ سال سابقه خدمت در رده های مختلف در سپاه را با خود به همراه دارد و  جغرافیا خوانده است. رجبی هم چنین مدتی فرمانده سپاه استان کردستان بوده است.

IMG_20211005_190418_286

 سید محمود فلاح نیا:

 فلاح نیا اهوازی است، از فعالان فرهنگی مساجد اهواز بوده است، دکترای مدیریت برنامه ریزی فرهنگی نیز خوانده است. در دانشگاه آزاد سابقه تدریس دارد، و دو سال مشاور استاندار و حراست استانداری تهران بوده است. او مدتی نیز بازرس شرکت نیشکر بوده است.

IMG_20211005_190414_729

حسن رستگار پناه:

 سال۵۷ در سپاه اصفهان پذیرفته شد. سابقه فرماندهی سپاه کردستان را در کارنامه ی خود دارد. از همرزمان شهید محمد بروجردی است. مرکز مطالعات و امنیت پایدار ملی ستاد کل نیروهای مسلح نیز از خدمات رستگارپناه بهره مند شده است.

IMG_20211005_190410_122

عطاالله قادری: 

او اهل کردستان است، سوابق اجرایی و مدیریتی متعددی دارد، تحصیلاتش در حوزه عمران و ساخت و ساز است. مدیرکل راه و ترابری و راه و شهرسازی ایلام و کرمانشاه و کردستان و خراسان شمالی را در کارنامه خود دارد، حدود دو سال نیز معاون عمرانی استانداری را در سوابق خود جای داده است. بر اساس شنیده ها آخرین پست او مدیریت عاملی یکی از شرکت های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص است.

IMG_20211005_190407_489

 ولی الله میرزایی اصل :

اهل لرستان است، ۷ سال دبیر آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت بوده است.سابقا فرماندار قروه و سنندج بوده است. در دولت دوازدهم( حسن روحانی ) به سمت مدیرکلی امنیتی وزارت کشور منصوب شد.

IMG_20211005_190359_398

حسن نیّری:

دکترای حقوق خوانده است. کتاب رشوه ، دولت صادق الوعد، سرمایه داری و..از مکتوبات اوست. مشاور رییس و روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور است. سابقه فعالیت در سازمان اوقاف، اداره کل قضایی ستاد مبارزه با قاچاق و دانشگاه علوم و معارف قرآن را در سوابق خود دارد.

IMG_20211005_190403_139

الله نور نوراللهی :

از سرداران سپاه پاسداران و اهل ایلام است. او مدتی فرمانده سپاه استان کردستان بوده است، از اساتید نمونه دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین ع است.نوراللهی سابقا فرمانده سپاه ایلام نیز بوده است.

IMG_20211005_190356_267

جعفر عبدالملکی:

مدیرکل صداو سیمای استان کردستان است.دکترای جامعه شناسی دارد، هم چنین  دکترای مدیریت راهبردی نیز خوانده است، در صدا و سیما تهران نیز سابقه فعالیت دارد.

IMG_20211005_190353_406سید علی موسوی جم:

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره کردستان است. سابقا مدیریت بیمه سلامت را بر عهده دارد. پزشکی خوانده است و استاد دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

IMG_20211005_190349_466

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر