کد خبر: 118014
A

احمد خاتمی: دموکراسی مردم را جای خدا می‌نشاند؛ شرک‌آلود است

سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان گفت: دموکراسی غربی مردم را جای خدا می‌نشاند که این شرک‌آلود است و ما معتقدیم مردم باید در جای خود باشند و قانون خدا را برترین بدانند.

احمد خاتمی: دموکراسی مردم را جای خدا می‌نشاند؛ شرک‌آلود است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سیداحمد خاتمی سه‌شنبه شب در آیین عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی افزود: در سیره پیامبر(ص) و امامان معصوم، محبت و رافت به مردم اصل است، رافت، خدمت و مِهر به مردم باید باشد اما نباید مردم در جای خدا نشانده شوند.

وی ادامه داد: برخورد انسانی با همه مردم، سیره همه انبیا و امامان بوده است، رافت هدفمندانه با مردم چیزی است که اگر کسی سیری اجمالی در قرآن و روایات داشته باشد، آنرا دریافت می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت نوح ۹۵۰ سال مردم را به خدا دعوت کرد، افزود: طبق روایات تنها ۸۰ نفر ایمان آوردند که این امت شایسته رافت و رحمت نیستند و در اینجا جلوه رافت پاکسازی زمین از این عناصر فاسد است. چنانکه جلوه رافت در مبارزه با ویروس منحوس کرونا، نابودی آن است. اینها کروناهای بشریت هستند. مجاراتهای خدا هم عین رافت و رحمت به بشریت است.

خاتمی گفت: انبیا و امامان با مخالفان خود مدارا می‌کردند. بعضی جاها مثل اصول نمی‌شود کنار آمد و سازش معنا ندارد. رسول الله(ص) شرط انسانیت را رعایت می‌کرد اما اگر کسانی مقابل اسلام ایستادند، نمی‌شود دست روی دست گذاشت و سعادت مردم را فدای چند نفر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان مواردی از توجه رسول اکرم(ص) به جوانان و سپردن مسوولیت به آنها، گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمود سن ملاک نیست، لیاقت ملاک است و مقام معظم رهبری هم همین نگاه را به جوانان دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر