کد خبر: 11813
A

زمان معرفی جایگزین آیت الله هاشمی در مجمع مشخص شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مشخص شدن جایگزین آیت الله هاشمی تا پیش از 6 اسفند و تشکیل جلسه صحن گفت: قطعا تا تاریخ 6 اسفند جلسه صحن تشکیل خواهد شد.

زمان معرفی جایگزین آیت الله هاشمی در مجمع مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از برنا «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین نشست خبری بعد از ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن عرض تسلیت مجدد گفت: از سوی مجمع از همه کسانی که در هفته گذشته در وداع و تشییع جنازه رکن رکین جمهوری اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی همکاری کردند و از مردم تشکر می کنیم. همچنین سپاسگزار مقام معظم رهبری به خاطر محبت و قدردانی که از آیت الله هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان داشتند، هستیم.

وی افزود: هر چند یاران امام یکی پس از دیگری از میان ما می روند اما مردم در تشییع جنازه ها ارادات خود را نسبت به جمهوری اسلامی و مقامات اعلام می کنند و شرکت در تشییع جنازه آیت الله این پیام را می رساند. 

محسن رضایی همچنین از بیت امام(ره) بابت برگزاری مراسم ها تشکر کرد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه 20 سال آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجمع را برعهده داشته است، گزارشی از این عملکرد ارایه کرد. 

وی اظهار کرد: طی این 20 سال، 1351 جلسه کمیسیون برگزار شده است که دو کمیسیون آن زیرنظر آیت الله هاشمی بوده و همچنین 429 جلسه عمومی صحن داشتیم که  این جلسات نیز به ریاست آیت الله هاشمی انجام شده است. این آمار نشان می دهد که مرحوم آیت الله هاشمی تا چه میزان پرتوان و فعال بوده و دلسوزانه عمل می کرده است. 

رضایی همچنین بیان کرد: طی 20 سال گذشته 35 موضوع مهم در مجمع تشخیص مصلحت نظام پایه گذاری شده که سیاست اقتصاد مقاومتی و همچنین چشم اندازهای جمهوری اسلامی از این موارد بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: 126 طرح و لایحه اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان حل و فصل و گره گشایی شده است و 8 معضل مهم از جمله مسأله سیاست های پولی و ارزی بانک مرکزی که اختلافات بسیاری درباره این موضوع میان سران قوه وجود داشت، توسط مجمع حل و فصل شد.

وی افزود: از آنجایی که اخیرا موضوع نظارت در مجمع مطرح شده بود دو مورد مهم نظارت داشتیم که در آن به 20 مورد استفثاریه پاسخ دادیم و 5 برنامه توسعه انتصاب شد و برنامه ششم توسعه از جمله این سیاست گذاری ها بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: 11 هزار جلسه کمیسیون در دبیرخانه داشتیم که در این زمینه موارد اختلافی مستقیما به شورای نگهبان ارایه شد. 

وی در پایان اشاره کرد: در طول تاریخ ایران این اولین بار است که کشور بدون تکیه به دیگر ممالک روی پای خود ایستاده و سیاست های کلان خود را پایه گذاری کرده یعنی مانند پیش از انقلاب بدون نیاز به کمک کشورهایی مانند انگلستان و آمریکا برنامه های کلان خود را تدوین نموده و این راهنمای خوبی برای مجلس و دولت است.

محسن رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد گمانه زنی ها برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ تصمیمی تاکنون برای ریاست گرفته نشده است. از آنجایی که این دستگاه یک دستگاه مستشاری است تعیین اعضای آن در اختیار مقام معظم رهبری است و از  این رو باید صبر کرد تا ایشان ریاست را مشخص کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از امروز جلسات کمیسیون ها بعد از یک هفته تعطیلی به دلیل رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز شده است اما صحن فعلا تا مشخص شدن رییس تشکیل نمی شود.

رضایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شروع به کار مجمع براساس آیین نامه داخلی مجمع بوده است یا راهنمایی هم از مقام معظم رهبری دریافت شده است، گفت: این شروع جلسات براساس آیین نامه بوده و از آنجایی که کمیسیون ها دارای نایب رییس بودند بعد از یک هفته تعطیلی آغاز شده است.

وی همچنین در مورد شروع به کار صحن گفت: فعلا موضوع فوری و مهمی وجود ندارد که بخواهیم جلسه صحن را تشکیل بدهیم.

محسن رضایی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مشخص شدن رییس تا پیش از 6 اسفند و تشکیل جلسه صحن گفت: قطعا تا تاریخ 6 اسفند جلسه صحن تشکیل خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر