کد خبر: 118234
A

فعال سیاسی اصولگرا: مشکلات اقتصاد با شعار حل نمی‌شود کار عملی می‌طلبد/ به نظر می رسد مجلس برنامه ای برای حل مشکلات اقتصادی کشور ندارد

کریمی اصفهانی گفت: موضوع امروز بازار صرفا قیمت ها نیست، مسائل مختلفی دخیل هستند. به عنوان مثال قانون چک کاملا بازار را متزلزل کرده است. وضعیت بدی الان در بازار ما حاکم است. ضمن آنکه با وجود کم رونقی کسب و کار در ماه های اخیر، وزارت اقتصاد و دارایی تصمیم دارد هیچ اعتنایی به این موضوع نکند. حال آنکه دولت قول داده بود تخفیفاتی را به خاطر این تعطیلی ها کرونایی بدهد.

فعال سیاسی اصولگرا: مشکلات اقتصاد با شعار حل نمی‌شود کار عملی می‌طلبد/ به نظر می رسد مجلس برنامه ای برای حل مشکلات اقتصادی کشور ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد کریمی اصفهانی درباره وضعیت اقتصاد کشور گفت: دولت برای تثبیت مسائل و عملکرد خودش به زمان نیاز دارد. آقای رئیسی یکی از موضوعاتی که در انتخابات به آن اشاره کرد، رسیدگی به وضعیت اقتصاد کشور بود. یکسری کارهایی در حال انجام شده است مثلا از کاهش 10 درصدی قیمت لبنیات سخن گفتند و امیدواریم به سایر موضوعات نیز برسد.

 

وی افزود: اگر آقای رئیسی پیشنهادات خوبی از طرف کارشناسان و متخصصان اقتصادی بگیرد، معتقدم در عرصه رسیدگی به مسائل اقتصادی موفق تر خواهد بود. البته قضاوت درباره عملکرد اقتصادی دولت هنوز زود است باید تحمل کرد. انتظارمان این بود که بیش از آنچه امروز درباره کاهش قیمت ها و رسیدگی به دهک های پایین دارد انجام می شود، صورت می گرفت بنابراین باید آقای رئیسی بیشتر در این حوزه اهتمام کند تا این اتفاق بیفتد وگرنه همه وعده های داده شده منتفی خواهد بود.

دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار اظهار کرد: نظر و انتظار اکثر مردم بر مبنای یک تحول و یک تغییر بنیادین در حوزه مسائل اقتصادی بود اما این هنوز اتفاق نیفتاده است. البته باید قدری تحمل مان را بالا ببریم و امیدوار باشیم این اتفاق در آینده بیفتد.

 

 

وی درباره پالس های این روزهای بازار اظهار کرد: موضوع امروز بازار صرفا قیمت ها نیست، مسائل مختلفی دخیل هستند. به عنوان مثال قانون چک کاملا بازار را متزلزل کرده است. وضعیت بدی الان در بازار ما حاکم است. ضمن آنکه با وجود کم رونقی کسب و کار در ماه های اخیر، وزارت اقتصاد و دارایی تصمیم دارد هیچ اعتنایی به این موضوع نکند. حال آنکه دولت قول داده بود تخفیفاتی را به خاطر این تعطیلی ها کرونایی بدهد.

کریمی اصفهانی بیان کرد: در حوزه تصمیمات اقتصادی مجلس هم باید سهیم می بود اما اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که دورنمای خوبی را از نظر تصمیم گیری اقتصادی در مجلس نمی بینیم که گشایشی صورت گیرد. مشکلات اقتصاد با شعار حل نمی شود کار اقتصاد عملی تمام عیار است تا شاهد مهار قیمت ها باشیم چون با وضعیت کنونی کاهش قیمت ها یک کار ثقیل است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر