کد خبر: 118248
A

فاضل میبدی: دلیلی قوی برای حرام بودن صدای زنان وجود ندارد

بالاخره اگر بخواهد صدای شجریان حرام باشد، این جفای بزرگی است. ممکن است که بعضی موسیقی ها بار منفی داشته باشد، آیا می‌شود گفت که صدای بنان یا تاج اصفهانی حرام است؟

فاضل میبدی: دلیلی قوی برای حرام بودن صدای زنان وجود ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ فاضل میبدی بر لزوم استفاده از هنر و موسیقی در جامعه تأکید کرد و گفت فتوا به حرمت موسیقی باعث دین‌گریزی بخشی از جوانان می‌شود.

 

آقای شجریان دو گلایه داشتند یکی اینکه چرا موسیقی حرام است؟ که به نظر من ایرادش وارد بود. بالاخره اگر بخواهد صدای شجریان حرام باشد، این جفای بزرگی است. ممکن است که بعضی موسیقی ها بار منفی داشته باشد، آیا می‌شود گفت که صدای بنان یا تاج اصفهانی حرام است؟

 
 

فکر می کنم دلیل قوی بر حرمت صدای زن نیز وجود ندارد، مگر اینکه مفسده‌ای در کنارش باشد و موضوع این حرمت با موضوع حرمت مطلقی که برخی برای آواز یا موسیقی قائل هستند فرق می‌کند.

 

آقای شجریان معتقد بود فتوا به حرمت موسیقی و ایجاد محدودیت‌های غیرموجه برای آن، سبب حذف بخشی از فرهنگ جامعه ایرانی می شود.

 

گله دیگر ایشان این بود که وقتی صدایش از تلویزیون پخش می‌شود باید تصاویر متناسب با آن موسیقی و آواز با آن پخش شود اما صدا و سیما خوب به این موضوع توجه نمی کرد./ ادیان نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر