کد خبر: 118317
A

ذخایر اورانیوم غنی شده ۲۰درصد ایران به ۱۹۰کیلوگرم رسید

ایران دو سال و نیم است که شروع به کاهش تعهدات برجامی خود بر اساس مواد ۲۶ و ۳۶ برجام کرده و به ویژه از آذرسال گذشته و با تصویب قانون مجلس این روند شدت نیز گرفته است. حالا در شرایطی که طبق ماده یک این قانون، سازمان انرژی اتمی ایران موظف شده بود ظرف یک سال از اجرای قانون-۲۸آذر- تولید مواد غنی شده ۲۰درصدی را به ۱۲۰کیلو برساند، طبق اظهارات محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، تولید مواد ۲۰درصدی ایران از این مقدار خواسته شده در قانون مجلس عبور کرده است.

 ذخایر اورانیوم غنی شده ۲۰درصد ایران به ۱۹۰کیلوگرم رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ایران دو سال و نیم است که شروع به کاهش تعهدات برجامی خود بر اساس مواد ۲۶ و ۳۶ برجام کرده و به ویژه از آذرسال گذشته و با تصویب قانون مجلس این روند شدت نیز گرفته است.

حالا در شرایطی که طبق ماده یک این قانون، سازمان انرژی اتمی ایران موظف شده بود ظرف یک سال از اجرای قانون-۲۸آذر- تولید مواد غنی شده ۲۰درصدی را به ۱۲۰کیلو برساند، طبق اظهارات محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، تولید مواد ۲۰درصدی ایران از این مقدار خواسته شده در قانون مجلس عبور کرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ در همین زمینه، یک منبع آگاه به خراسان خبر داد که ذخایر مواد غنی شده ۲۰درصد ایران با گذشت حدود ۱۰ماه از اجرای این قانون به ۱۹۰کیلو گرم رسیده و تا پایان موعد مقرر به ۲۴۰کیلوگرم یعنی دو برابر خواسته مجلس خواهد رسید. این منبع آگاه در عین حال تصریح کرد که  این موفقیت در شرایطی به دست آمده که کار تولید ۲۰درصد بدون اختصاص بودجه لازم در سال ۱۴۰۰در حال انجام است که ادامه این  تخصیص نیافتن بودجه، می تواند به سرعت تولید لطمه بزنند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر