کد خبر: 118319
A

قیمت سوخت سال آینده گران می شود؟ حاجی‌دلیگانی: در جلسه با میرکاظمی صحبتی از اصلاح یارانه‌‌ها و گرانی سوخت مطرح نشد

عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون اصلاح نظام یارانه‌ای و اینکه احتمال دارد این طرح گرانی قیمت حامل‌های انرژی در بودجه آینده را به دنبال داشته باشد، گفت: در جلسه دیروز با آقای میرکاظمی صحبتی از اصلاح مربوط به یارانه‌ها مطرح نبود بلکه آنچه که مطرح شد اصلاح ساختار بودجه بود که حالا باید جزئیات را دولت بیاورد.

قیمت سوخت سال آینده گران می شود؟ حاجی‌دلیگانی: در جلسه با میرکاظمی صحبتی از اصلاح یارانه‌‌ها و گرانی سوخت مطرح نشد

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسات ویژه دریافت گزارش نمایندگان از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی گفت: ما در این هفته سه برنامه ویژه داریم که نخستین برنامه در روز یکشنبه انجام شد. در این جلسه که با موضوعیت بودجه و مسائل برنامه توسعه بود، آقای میرکاظمی دعوت شد که مباحث در این جلسه حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید و بخشی از گزارش هم به صحن علنی رسید.

وی ادامه داد: یک مبحث دیگر بحث دیوان محاسبات است و اینکه ببینیم که به سر بودجه سال ۱۴۰۰ تا الان چه آمده و در شش ماه دوم هم پیش‌بینی از چه اتفاقی حکایت دارد، بر همین اساس هم آقای بذرپاش روز سه‌شنبه به مجلس خواهند آمد.

نماینده شاهین‌شهر در ادامه اظهار داشت: یک بحث دیگر هم موضوعات مربوط به مذاکرات، مباحث مربوط به هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای است که بنا بود آقای امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در مجلس حضور پیدا کنند و مباحث خود را در دو بخش ارائه دهند؛ اما با توجه به برنامه‌ای که برای ایشان پیش آمد، حضور ایشان به نشست علنی و غیرعلنی روز یکشنبه ۲۵ مهرماه موکول شد.

وی در رابطه با غیرعلنی بودن این جلسات، گفت: هر دو جلسه به دلیل اینکه طرح برخی مسائل در این زمان ممکن نباشد و در ادامه بیان شود، به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد و بخشی از آن به زمان جلسه علنی ادامه پیدا خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون اصلاح نظام یارانه‌ای و اینکه احتمال دارد این طرح، گرانی قیمت حامل‌های انرژی در بودجه آینده را به دنبال داشته باشد، گفت: در جلسه دیروز با آقای میرکاظمی صحبتی از اصلاح مربوط به یارانه‌ها مطرح نبود بلکه آنچه که مطرح شد اصلاح ساختار بودجه بود که حالا باید جزئیات را دولت بیاورد.

وی در پایان تاکید کرد: مجلس روی این موضوع حساس است که ما بار دیگر یک موج گرانی نداشته باشیم. البته ما هم موافق این هستیم که اگر طرح جامعی باشد که متضمن اینکه جایگزین آن به مردم داده شود، باشد؛ طبیعتا این هم می‌تواند به نفع مردم باشد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر